Leaderi ai modei din Spania, intre care Inditex si Zara, s-au alaturat campaniei de respingere a modelelor anorexice, alta data atat de populare prin formele aproape scheletice, incercand sa ofere un nou canon al frumusetii feminine. Pentru ca totul sa fie cat se poate de serios, participantii au redactat si un set de 12 masuri, in colaborare cu Ministerul Sanatatii din Spania, care include si schimbari in prezentare in vitrine a hainelor, dar mai ales respingerea modelelor anorexice. O alta dorinta este ca masurile hainelor sa fie armonizate la nivel mondial, pentru a nu mai exista erori si confuzii.
In afara de Zara pe lista se numara si nume precum Cortefiel, Mango, Corte Ingles, majoritatea acestor companii spaniole castigand mai ales de pe urma exporturilor. Noile reguli sunt o reactie fata de impactul negativ pe care il au modelele anorexice asupra industriei si consumatorilor. Noile norme propun modele ale frumusetii feminine mai apropiate de realitate, in locul celor obtinute dupa diete severe si periculoase, si dupa testarea in lumea modei spaniole, vor fi prezentate si in strainatate.
Totul a inceput dupa un studiu biometric foarte amanuntit realizat pe un amplu grup de circa 8500 de femei spaniole, cu varsta cuprinsa intre 12 - 70 de ani. Nu este prima oara cand creatorii de la Madrid reactioneaza in acest fel fata de imaginea manechinelor scheletice.
Anul trecut, la Pasarela Cibeles (o prestigioasa prezentare de moda din Madrid) nu mai putin de cinci modele nu au putut sa apara pe podium, din cauza ca erau mult prea slabe, avand mai putin de 56 de kilograme la o inaltime de 1,75 metri. La inceputul lunii ianuarie autoritatile din Madrid au extins aceasta lupta impotriva anorexiei si in ciberspatiu, inchizand un site care promova modelele anorexice si oferea chiar un premiu participantei care va slabi cel mai mult si mai repede.
Potrivit unei estimari, mai mult de 100.000 de femei din Spania sufera intr-o masura mai mare sau mai mica de anorexie.
Ianuarie 2007