8 noiembrie 2006
Compania Walt Disney a anuntat ca a incheiat un parteneriat cu o companie indiana pentru a-si vinde produsele si in aceasta tara, pentru ca legendara firma sa se poata impune rapid pe una dintre cele mai dinamice piete mondiale, in continua crestere.
Detaliile privind aceasta intelegere vor fi facute publice ulterior, dar potrivit presei din India compania Disney isi va deschide astfel mai multe magazine unde sa isi poata vinde produse proprii, de la jucarii la aparatura. Compania indiana RJ Corp va deschide impreuna cu Disney peste 150 de magazine, in urmatorii cinci ani. RJ Corp face parte din Jaipuria Group, un consortiu din New Delhi, care isi doreste sa investeasca circa 22 milioane de dolari in acest lant de magazine Disney.
Anuntul a fost facut la doar trei luni dupa ce Disney a cumparat un post local de televiziune pentru copii si de televiziune prin satelit, Hungama, pentru 30,5 milioane de dolari. Aceasta achizitie este semnificativa si pentru schimbarea politicii economice in India. La inceputul lui 2006 guvernul a anuntat ca va permite companiilor straine sa isi deschida magazine pentru produsele proprii, daca realizeaza astfel parteneriate cu companii indiene. Numeroase firme mari, precum Nokia, Marks & Spencer sau Adidas au intrat astfel pe piata indiana, deschizandu-si propriile reprezentante, in trecut produsele lor fiind vandute prin intermediul francizelor.
Guvernul indian si-a anuntat deja intentia de a deschide piata pentru investitorii straini, dar pana acum aceasta initiativa a fost sistematic blocata de partidele comuniste, a caror sustinere este esentiala pentru mentinerea actualei majoritati parlamentare.