Robert William Vonnoh (17 septembrie 1858 - 28 decembrie 1933), pictor impresionist american.
Chiar daca cea mai cunoscuta colonie artistica a pictorilor americani impresionisti se gasea la Giverny, au existat si alte centre rurale similare. Unul dintre cele mai importante a fost la Grez-sur-Loing, langa padurea Fontainebleau, principalul sau animator fiind un pictor originar din Boston, Robert Vonnoh.
Vonnoh a urmat cursurile de arta ale celebrei Academie Julian in Paris in 1881, apoi a revenit in 1883 in Boston, unde a predat la nou infiintata Cowles School din 1884 si la School of the Museum of Fine Arts in 1885. Se casatoreste in 1886 cu Grace D. Farrell, iar un an mai tarziu revine in Franta pentru a-si continua studiile la Julian. Isi va petrece urmatorii ani la Grez, inainte de a reveni la Boston in 1891.
Multe dintre compozitiile realizate de Vonnoh in anii '80 reflecta puternicul sau atasament pentru naturalism, dar incepand din 1888 picturile sale incep sa fie studii dupa natura, peisaje pline de culoare si mai ales studii de flori, sub impulsul impresionismului. La fel ca multi alti artisti americani ai perioadei, Vonnoh ezita sa se dedice complet impresionismului, fiindu-i greu sa renunte la tehnicile si conceptele academice pe care le stapanise doar dupa multa munca. Dar cum pentru pictura peisagistica Academie Julian nu ii oferise tot ceea ce avea nevoie, a inceput sa experimenteze si sa caute noi metode artistice moderne. In mare masura "convertirea" sa la impresionism s-a datorat influentei pictorului irlandez Roderic O'Conor, care incepuse sa lucreze in noul stil inca din 1886, an in care se va stabili in Grez, unde se va imprieteni cu Vonnoh.
Numeroasele tablouri infatisand maci, una dintre temele sale preferate, erau atat studii dupa natura cat si pregatiri pentru capodopera sa din 1890, "Coquelicots", cel mai mare si mai ambitios tablou realizat de Vonnoh. Macii apareau foarte des in pictura franceza si mai ales in picturile impresionistilor, fiind un subiect des intalnit spre exemplu in lucrarile lui Claude Monet. Dar nimeni nu a reusit sa obtina efectul realizat de Vonnoh in "Coquelicots". Chiar daca este o compozitie de atelier, artistul a reusit sa pastreze atmosfera din studiile dupa natura, introducand si elementul uman, dar si cladiri sau cai, fiecare element definind un spatiu distinct.
Lucrarea a fost prezentata in premiera la Salon in 1891, apoi la Expozitia Internationala din Munchen in 1892, de fiecare data fiind apreciata de public si critica. Avea sa fie adusa si in SUA, la expozitia personala a artistului din februarie 1896, desfasurata la Durand-Ruel Gallery in New York City. Dar cu tot succesul si valva din lumea artistica, lucrarea nu si-a gasit si un cumparator.
Multi ani mai tarziu lucrarea a reaparut, sub titlul simplu "Maci" la expozitia de iarna a Academiei Nationale de Design din New York, in decembrie 1914. Un an mai tarziu primea medalia de aur la Expozitia Internationala Panama-Pacific de la Sam Francisco. Poate din prudenta, artistul a sters semnatura originala si data, scriind pe tablou data de 1914. A continuat sa fie expusa, primind pentru a doua oara un nou nume si readucandu-l pe artist in atentia publicului.