Anotimpurile lui Vivaldi si Anotimpurile lui Piazzolla: aceasta a fost propunerea de vineri a muzicienilor de la Festivalul International de Muzica de Camera SoNoRo. O propunere care, masurata in ropote de aplauze si strigate de bravo, a fost foarte pe gustul publicului. Mai mult decit celelalte evenimente din cadrul SoNoRo, cel de vineri seara a fost marele experiment urban: pe linga alaturarea elocventei muzicii baroce cu jinduirea tangoului argentinian, alegerea salii de bal a Palatului Bragadiru a fost mai mult decit inspirata. Cele citeva sute de spectatori, in cea mai mare parte tineri, au apreciat libertatea de a se putea misca prin sala in timpul concertului, in lipsa obisnuitelor rinduri de scaune, atit de specifice unui concert de muzica clasica.
In prima parte a serii, in Palatul Bragadiru au rasunat cunoscutele Anotimpuri ale lui Vivaldi, in interpretarea artistilor Daishin Kashimoto si Priya Mitchell (vioara), Razvan Popovici (viola), Adrian Brendel (violoncel), Dan Racoveanu (clavecin), Artur Balogh (contrabas) si Alexander Sitkovetsky, vioara intii, care a uimit si a incintat publicul prin claritatea interpretarii, precum si prin mobilitatea si volubilitatea prezentei sale scenice. Succesiunea Anotimpurilor a fost insotita de proiectii video pe ecranul din spatele muzicienilor, imaginile fiind prelucrate si proiectate de VJ-ul Andu Dumitrescu. Dupa ce s-au incalzit putin cu Primavara si au intrat in atmosfera, spectatorii au aplaudat generos fiecare Anotimp in parte, dar mai ales miscarile mai rapide, dovedind ca apreciaza mai mult un allegro decit un adagio.
Pentru un public prea putin obisnuit sa asculte pe o scena bucuresteana tangoul energic al lui Astor Piazzolla, cea de-a doua parte a concertului a fost un spectacol inedit. Anotimpurile lui Piazzolla i-au adus pe scena pe pianista Diana Ketler, violonista Priya Mitchell, chitaristul Milos Karadaglic, contrabasistul Artur Balogh si bandoneonistul Marcelo Nisinman.
Considerat cel mai bun bandoneonist si compozitor de tango al momentului, argentinianul a fost adesea comparat cu marele sau maestru, Piazzolla insusi, pe care Nisinman l-a cunoscut la inceputurile carierei sale, pe cind avea 18 ani, iar Piazzolla, 65. Anotimpurile inspirate de farmecul orasului Buenos Aires au rasunat intens in interpretarea celor cinci artisti, iar bandoneonul lui Nisinman a infrint pina si ultimele imperfectiuni acustice ale salii. Minutele lungi de aplauze, atmosfera destinsa si felicitarile soptite artistilor SoNoRo amestecati printre spectatori, in sala, au facut, si anul acesta, dovada unui experiment muzical urban pe gustul tinerilor bucuresteni.