Ieri, la sediul TVR, Tudor Giurgiu a tinut o conferinta de presa in cadrul careia a prezentat bilantul primului sau an de activitate in calitate de presedinte al acestei institutii. El a vorbit si despre planurile de dezvoltare a televiziunii publice si a prezentat echipa "imbunatatita" a conducerii executive. Per ansamblu s-a discutat despre aceleasi probleme ca si in anii anteriori. Adica despre birocratia din TVR, despre personalul care trebuie sa se adapteze noilor cerinte, despre "vechea mostenire", despre modernizarea institutiei, castigarea increderii publicului, cresterea audientelor s.a.m.d. Pe scurt, lucruri cu care fostii directori ai televiziunii publice s-au laudat ca le vor schimba. Nimic nou. Sau aproape nimic.
CANALE noi. "Noi lucram dupa un sistem vechi de 30 de ani", a subliniat Tudor Giurgiu. Si, pentru a transforma televizunea publica intr-una performanta si competitiva, trebuia sa se faca o structura care sa le spuna oamenilor cum sa devina moderni, acest lucru revenind departamentului Strategie si Dezvoltare condus de Daniel Dediu. O alta noutate: lansarea peste cativa ani a unor canale noi, de nisa. Un post dedicat copiilor si tinerilor, un altul care sa difuzeze programe din arhiva TVR, un post de televiziune de stiri, care sa fie dublat de un "website activ dedicat stirilor". Totodata, se doreste (din nou) ca TVR sa duca o politica de transparenta totala. Astfel, din toamna se va edita o brosura care sa cuprinda informatii privind productiile TVR, precum si costul de realizare a acestora.
ALTCEVA. Din speech-ul lui Giurgiu nu au lipsit nici declaratiile pretioase. "In cinci-sase-sapte ani, TVR va fi cu totul altceva. TVR se schimba. Daca nu vom reusi sa punem in aplicare noul plan de masuri, partida este pierduta. TVR trebuie sa devina institutia media cea mai credibila." Ce-i drept, schimbarile pe care Giurgiu vrea sa le implementeze se intind pe un termen luuuuung. Pana in 2016. Explicatia sa a fost una simpla: "Televiziunea publica are nevoie de o viziune pe termen lung, care e mult mai importanta decat o persoana, o echipa sau mandatele unor consilii de administratie". Tudor Giurgiu a tinut sa atraga atentia ca modernizarea televiziunii publice nu va atrage dupa sine concedieri.
PUBLICITATEA. Desi colaborarea cu agentia de publicitate Splendid Media a nascut o serie de controverse, Tudor Giurgiu a dorit sa le dea peste nas carcotasilor, anuntand ca, in perioada ianuarie-mai 2006, incasarile din publicitate au inregistrat un profit net de 2,6 milioane de euro. Adica peste 50% fata de 2005. In plus, el a tinut sa mentioneze ca in institutia pe care o conduce nu s-a produs nici un dezechilibru financiar, ba chiar exista suficiente resurse financiare. Cu toate acestea, el a precizat ca taxa tv trebuie actualizata in fiecare an in functie de indicele de inflatie, fapt ce ar conduce la stabilitatea veniturilor.