In seara urmatoare, concertul de valsuri si polci sustinut de excelenta orchestra a teatrului condusa de acelasi oaspete, a demonstrat ca banatenii stiu sa cante asemenea bijuterii muzicale, pastrand spiritul vienez al balurilor de altadata, pogramul de mare efect fiind gandit astfel incat sa incheie Festivalul de opera si opereta (24-25 august), inaugurand totodata cea de a VI-a editie a Festivalului "Johann Strauss" (26 august-1 septembrie) care, organizat de Asociatia "Prietenii valsului" in colaborare cu Opera, se pare ca si-a gasit locul ideal in orasul de pe Bega, unde pana si primarul Gheorghe Ciuhandu este meloman, aflandu-se cu placere printre spectatori, iar suportul artistic (si nu numai) oferit de teatrul liric poarta girul calitatii si generozitatii unui director daruit si a unui ansamblu de valoare.
O idee excelenta a fost diversificarea "ofertei" repertoriale, astfel incat a doua zi am urmarit "Rigoletto" de Verdi intr-o distributie echilibrata (Camil Mara, clujeanul Sorin Lupu si Patricia Seymour - solista a Operetei bucurestene -, Aura Twarowska, Alexdandru Moisiuc - ambii solisti si la Staatsoper Viena), cantand cu sensibilitate si acuratete, asemeni intregului ansamblu, stresati insa de dirijorul W. Gross care, schimband permanent si imprevizibil tempii, a determinat decalaje si mai ales un efort si un consum nervos, din fericire neperceput de publicul entuziast sau de invitatii din Europa si Japonia, sositi special pentru Festival, aplaudand performantele interpretilor.
Deosebit de interesant a fost si faptul ca instrumentistii teatrului au evoluat ulterior si in calitate de solisti sau in formatii camerale, concert-maestrii Ovidiu Rusu si Corina Murgu, violistul Traian Misca si violoncelistul Marius Bernecker iesind din fosa pentru a interpreta, in cadrul "de epoca" al unui spatiu in aer liber, cvartete de Haydn si Mozart si o piesa de Laner, demonstrand ca abordeaza si asemenea opusuri cu acelasi profesionalism si talent, pentru ca la Universitatea de Muzica, piansitul Dragos Zaharescu, eficient corepetitor al Operei, sa convinga ca este deopotriva un solist apreciat, cantand valsuri celebre, dar si partituri in prima auditie dedicate de Ivanovici unor capete incoronate (Carmen Sylva, Arhiducele Carl Ludwig) sau lui Kalinderu, Brailei, Expozitiei universale, descoperind si valsul "Zana Dunarii" de Ciprian Porumbescu pe traseul dunarean al valsului autentic.
Noutati au fost si concertul de arii si duete din opere (interpretate de solisti din elita Operei sau invitati, alaturi de corul si orchestra care, desi extrem de solicitate, au evoluat la cota unui adevarat eveniment sub bagheta dirijorului clujean Victor Dumanescu), dar si recitalul oferit la Domul romano-catolic, soprana Patricia Seymour si organistul Walter Kindl cantand opusuri de Haendel, Bach, Gounod sau lucrari mai putin cunoscute, dar la fel de bine incadrate in atmosfera locului.
Si cum din Festivalul Strauss nu poate lipsi balul, acesta va incheia, in pas de vals, in foyer-ul Operei, o manifestare reusita, care, la Timisoara, a capatat un plus de stralucire.