Filmele despre Papa si o serie de comedii romantice au facut ravagii in Polonia, iar comediile au atras publicul la cinema in Ungaria si Cehia, intr-un an in care productiile locale au avut incasari bune in Europa Centrala, relateaza Variety.
Comediile romantice au fost foarte populare: un film de Ryszard Zatorski a vandut 1,6 milioane bilete, in timp ce un film de Denis Delic a inregistrat 1,2 milioane de spectatori.
Succesul de proportii al filmelor biografice poloneze despre regretatul Papa Ioan Paul al II-lea a facut ca "John Paul II" (cu Jon Voight) si "Karol - the Pope, the Man" sa umple salile de proiectie.
In Ungaria, tot eroii nationali s-au dovedit veritabili magneti pentru spectatori. Drama "Children of Glory" a fost campioana, cu incasari de 1,5 milioane de dolari doar in primele trei saptamani de la premiera. Filmul se desfasoara pe fundalul Revolutiei maghiare de la 1956 si povesteste luptele istorice intre echipele de polo pe apa din Ungaria si URSS la Olimpiada din acel an.
Comediile au fost si pe placul spectatorilor cehi. Karel Janak a dat de doua ori lovitura la box-office in 2006, cu filme pentru adolescenti ("Raftaci" si "Ro(c)k podvrataku"). Jan Hrebejk a realizat cel mai de succes film cehesc al anului, "Beauty in Trouble". Desi pelicula a vandut doar 250.000 de bilete, cota de piata a productiilor cehesti a ramas buna: 25%.
In Romania, desi noul val de cineasti inregistreaza un succes fara precedent in afara granitelor, filmele locale nu reusesc, totusi, sa aduca oamenii in salile de cinema. "Legaturi bolnavicioase", debutul in lungmetraj al lui Tudor Giurgiu, a avut circa 22.000 de spectatori si a incasat aproximativ 70.000 de dolari. Trofeul acordat filmului cu cel mai bun box-office a fost obtinut de "Codul lui Da Vinci", cu mai mult de 140.000 de spectatori. (D.P.)
Ziarul Gandul