A deprins stiinta si arta sugerarii volumelor si a cioplirii imaginii de la profesorul Emil Vitroel. Nu stim in ce masura a tinut seama de sfaturile criticilor de arta care l-au remarcat pentru tinuta sa moderna, izvorata mai degraba din privirea artistilor de la Barbizon decat din experimentele ultimelor decenii. Peisajele citadine pe care le prezinta la Casa Jelen emana in egala masura poezie simbolista, crepusculara si muzica vivaldiana. Artistul ar putea sta linistit in atelier si sa picteze, asemeni unui Utrillo, dupa carti postale. Dar nu face acest lucru. Prin felul sau de a atinge panza si de a o incarca de culoare, de a manui spaclul si cutitul cu miscarile agile si imprevizibile, Mihai Takacs se dovedeste un muschetar al picturii aradene care aboleste multe din cliseele picturii turistice, fotografice si comerciale. Nelinistea creatoare il impinge mereu in strada pentru a capta alte energii pe care el le traduce intr-o prospetime vizibla.
Daca anul trecut ne-a oferit perspectiva orasului vazut de sus, din balcoane si de pe acoperisuri, acum el se aseaza in capatul unei strazi, incercand sa-i prinda pitorescul si viata care palpita. Se vede si aici ca Takacs este un artist activ, intreprinzator care indruma tineri si ii invata pe detinuti ca exista o libertate si intre zidurile inchisorii ; libertatea de a picta. El insusi e un artist liber si a fost dintotdeauna un cautator al esentelor rare, al parfumurilor exotice si al culorilor psihedelice. Pictura lui are totusi echilibru si energie si poate ca are si un efect purificator. In fata peisajelor sale, a culorilor intinse cu spaclu pe panza, a volumelor ingramadite, te linistesti ca in fata unei implozii controlate. Sau ca pe canapeaua psihanalistului. Singurii care s-ar stresa ar putea fi colectionarii sau maniacii care nu se pot stapani sa-i achizitioneze lucrarile. Cred ca Mihai Takacs e pe val si detine secretul succesului. Dar nu-si tradeaza crezul si nu-si vinde sufletul. Ramane un om viu, magnetic, usor excentric, un barbat puternic si optimist. O forta in pictura de azi.