Almos Albert a declarat joi, pentru ROMPRES, că după părerea sa actualul sistem de predare diferenţiată a limbii române la clasele maghiare din ciclul primar este foarte bun, dar trebuie extins şi la cele superioare, până în clasa a XII-a.
Subliniind importanţa cunoaşterii limbii române de către copiii maghiari, Almos Albert a spus că "până acum nu s-a pus destul accent pe învăţarea acesteia în ciclul primar" şi consideră că predarea intensivă a limbii ar trebui făcută în primele patru clase.
În ce priveşte, însă, metodele de predare, liderul UDMR are o poziţie diferită faţă de cea a ministrului Educaţiei, pledând pentru ca limba oficială să fie învăţată de copiii maghiari asemenea limbilor străine.
Fără a face alte comentarii pe această temă, Almos Albert a spus foarte hotărât că "nu va fi aşa cum vrea ministrul Educaţiei".
Cristian Adomniţei a declarat, miercuri, la un simpozion privind educaţia, că nu susţine ideea ca limba română să fie predată ca limbă străină în România.
"Nu susţin ideea ca româna să fie predată drept limbă străină şi, cât sunt eu ministru, nu se va întâmpla acest lucru", a afirmat Adomniţei.
El a precizat că în învăţământul primar copiii aparţinând minorităţii maghiare învaţă după manuale speciale, create pentru ei, în gimnaziu au aceleaşi manuale ca elevii români, dar studiază după o metodologie diferită de aceştia, iar în liceu învaţă ca ceilalţi, întrucât "limba română este singura limbă oficială în România".