La prima prezentare a colectiei "Regele Tutankhamon" in SUA, in 1979-1980, intreaga America a redescoperit "egiptomania",pe care Europa o traise cu aproape un secol in urma. Manifestarea a fost primita atunci cu deosebit entuziasm de catre public si critica. Amintindu-si de succesul inregistrat atunci, AEG, companie cunoscuta pana in prezent pentru promovarea concertelor rock, incearca sa reinvie "egiptomania", prima expozitie fiind deschisa la LACMA din Los Angeles. Expozitia, deschisa pana pe 15 noiembrie, este privita mai curand ca o afacere extrem de banoasa, ascunsa sub paravanul unei manifestari artistice. Criticii de arta si mai multe publicatii importante considera manifestarea ca o simpla stratagema de a castiga o suma importanta foarte simplu.
Los Angeles este cea de a treia destinatie a turneului de trei ani, care a inceput in 2004 la Basel, fiind continuat la Bonn. Ideea turneului a apartinut guvernului egiptean, care dorea in acest fel sa adune fonduri pentru construirea unui nou muzeu in apropierea piramidelor. Cu toata implicarea guvernului egiptean, o parte din obiectele expuse in 1979-1980 a ramas in Egipt. Turneul este sponsorizat de trei organizatii: AEG LIVE Exhibitions (una dintre cele mai importante companii specializate pe produse sportive si entertainment, AEI si National Geographic, fiecare gestionand cate o parte a manifestarii.
Pana la inceputul lui septembrie se vandusera peste 600.000 de bilete, iar numarul continua sa creasca, pana la sfarsitul manifestarii urmand sa se ajunga la cel putin un milion de vizitatori.
Editia din 1979 a avut in total 1,2 milioane de vizitatori, record ce ar putea fi depasit cu usurinta. Criticii sunt de parere ca organizatorii au facut totul pentru a castiga cat mai mult. Pretul biletelor este considerat ca foarte ridicat: 25 de dolari in timpul saptamanii si 30 in weekend, plus o taxa de 3,75 dolari. Cu toate acestea interesul in crestere al publicului arata ca manifestarea este un succes, desi prea comercial si, pentru unii, prea scump.