„In Televiziunea Publica nu mai exista acea mentalitate de presedinte-director care ia toate deciziile“, a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Tudor Giurgiu, presedintele-director al TVR. Giurgiu a adaugat ca „in aceasta clipa, Televiziunea Publica se afla intr-un moment zero, trecand de la metoda deservirii diferitelor institutii la un statut de televiziune libera, a celor care platesc abonament“. In urma bilantului efectuat la un an de la preluarea conducerii TVR, Tudor Giurgiu a precizat ca bugetul institutiei a crescut, prezentand pe categorii, cifrele: la Programe s-a inregistrat o crestere cu 55,47%, la Co-productii cu 51,47%, iar bugetul pentru Filme a crescut cu 9,20%. Presedintele-director este de parere ca Televiziunea Romana se afla intr-un moment crucial al existentei sale. „Esecurile, crizele si decredibilizarea TVR au fost cauzate de lipsa unei strategii coerente si concrete pentru viitor“, crede Giurgiu. De aceea, actuala conducere a stabilit obiectivele TVR pentru urmatorii zece ani. Referindu-se la anul 2016, care poate parea prea indepartat, presedintele-director general al TVR afirma ca Televiziunea Publica are nevoie de o viziune pe termen lung, care „e mult mai importanta decat o persoana, o echipa sau mandatele unor consilii de administratie“. De asemenea, Tudor Giurgiu a spus ca, si actualmente, in interiorul institutiei, se gasesc procedee de lucru „invechite“, totodata facand referire si la studiourile teritoriale despre dotarea carora Giurgiu a declarat ca este „ridicola“.
«Esecul TVR, cauzat de lipsa de credibilitate»
Printre obiectivele Televiziunii Romane se numara schimbarea perceptiei publicului ca TVR este „televiziunea prafuita, de stat, care manipula“, recastigarea credibilitatii si a anumitor categorii de public, mai ales a tinerilor. „Vom folosi noile media - internetul, telefonia mobila - si vom oferi continut nou, vom implica activ publicul in realizarea programelor“, a precizat Tudor Giurgiu. Astfel ca personalul TVR trebuie sa fie flexibil, adaptabil la evolutia rapida din domeniul televiziunii, care atrage schimbari ale cerintelor posturilor. Alte elemente importante pentru indeplinirea misiunii de serviciu public sunt, in viziunea actualei conduceri a TVR, stabilitatea cadrului legislativ si a veniturilor. Pentru aceasta din urma, este necesara actualizarea anuala a taxei tv in functie de indicele de inflatie, lucru prevazut de noua lege a SRR si SRTv, care se afla in dezbateri in Parlament.
Actuala conducere a TVR propune un „contract“ anual cu publicul, care sa specifice in amanunt obiectivele televiziunii publice pentru un an, astfel incat performantele sa poata fi evaluate cat mai corect. „Esecul din ultimii ani a fost cauzat de lipsa de credibilitate“, a mai spus Giurgiu. Dupa un an de mandat al actualei conduceri, TVR a initiat o serie de schimbari in ceea ce priveste programele, printre acestea numarandu-se relansarea stirilor si a canalului TVR 2. De asemenea, TVR intentioneaza ca, pana in 2007, orice studio teritorial sa poata fi receptionat in orice punct din tara, intr-un anumit interval orar, prin cablu, prin satelit sau terestru. Acest lucru va fi valabil si pentru zona Bucurestiului, care a oferit pana in prezent doar emisii nationale. In final, Giurgiu a prezentat si echipa care asigura conducerea executiva a TVR, inclusiv trei noi membri ai acesteia: Daniel Dediu, directorul noului Departament de Strategie si Dezvoltare, Iulian Padurariu, noul director de Marketing si Vanzari, si Horia Cazan, noul director al Directiei Tehnico-Administrative. Actualul Consiliu de Administratie al TVR a fost numit in plenul Camerelor reunite ale Parlamentului pe 27 iunie 2005.