San Francisco, al doilea cel mai dens oras din Statele Unite si al patrulea ca marime din California este prin excelenta o poarta spre viitor. Ba s-ar putea spune ca, intr-atat de importanta este incat locuitorii si turistii tajnesc la atmosfera din primele decenii ale veacului trecut, surprinsa de cartile postale.
Pentru vizitator, tramvaiele trase de cablu nu sunt numai mijloace de transport care ii poarta prin locuri interesante , ci si obiective turistice in sine. Cu ajutorul lor, buna parte din patrimoniul orasului San Francisco se dezvaluie turistilor care doresc sa uite pentru cateva zeci de minute de secolul vitezei.
Tramvaiele trase de cablu din San Francisco ruleaza pe trei rute majore, una mai atractiva si spectaculoasa decat alta. In functie de preferintele persoanele, puteti opta pentru o plimbare pe indelete, cu tramvaiul Powell-Mason, sau pentru un traseu cu incarcatura istorica mai bogata.
Nu va lasati inselati de aparente, privind din interior tramvaiele nu vor mai parea atat de neincapatoare.Capacitatea acestora se situaeaza in jurul a 60 de locuri.
Prima persoana care a calatorit in San Francisco la bordul unui astfel de mijloc de transport (pe Clay Street), a fost inventatorul Andrew Hallidie, la data de 2 august 1873. Ideea sa a fost bine primita si a generat legaturi vitale in interiorul spatiului urban, imposibil de realizat pana atunci. In pragul secolului XX, opt companii de transport operau 600 de tramvaie, acoperind 21 de rute. Tramvaiele au reprezentat principalul mijloc de calatorie in San Francisco pana la cutremurul devastator din 1906.
Sursa foto: media.lonelyplanet.com
I. C.
edtiro artline.ro