JW Marriott Bucharest Grand Hotel

„Maestre, da-mi-o mie. Facem un schimb...ia ce vrei de la mine!...Cat am dorit-o, as vrea sa o las in colectie...L-am vazut pe Tonitza pictand-o”. Atat de mult si-a dorit Florareasa de Nicolae Tonitza (pret estimat 150.000 - 250.000 €) negustorul armean K. H. Zambaccian incat i-ar fi dat compozitorului Ion Dumitrescu orice din propria sa colectie.
Lucrarea lui Nicolae Tonitza a trecut succesiv prin mai multe colectii istorice. Cumparata direct din atelierul maestrului de catre arh. Dimitrie Mohor, prietenul si sustinatorul lui Tonitza, opera ajunge intre 1942-1944 in colectia generalului nazist de aviatie Alfred Gerstenberg. Dupa arestarea lui Gerstenberg, Florareasa revine in colectii romanesti (Puiu Beresteanu, Ion Dumitrescu etc.). Prima aparitie publica a lucrarii a fost la prestigioasa Exposition d'art roumain ancien et moderne au Musée du Jeu de Paume, Paris, 1925. Ultima aparitie a Floraresei pe simezele publice a avut loc in 1964, atunci cand Muzeul National de Arta organiza marea retrospectiva Tonitza.
Cea de-a doua capodopera prezenta in licitatia Artmark este Baratia din Campulung de Nicolae Grigorescu (pret estimat: 50.000 - 100.000 €).

Sub titlul Vue de Campu-Lung lucrarea participa in 1889, la Expozitia universala de la Paris (Salonul Beaux-Arts, pavilionul Romaniei). Un tablou omonim se gaseste si in patrimoniul Muzeului National de Arta al Romaniei (Galeria Nationala). Istoricul operei cuprinde o succesiune de colectii prestigioase (Gheorghe Gr. Cantacuzino "Nababul", 1832-1912; Grigore Balaceanu, 1876-1967; dr. Anton Busulenga ), ce ii acorda un statut privilegiat.
