Carsten Holler s-a remarcat de la bun inceput pentru instalatiile sale, majoritatea de proportii monumentale, care i-au adus in scurt timp celebritatea, chiar daca s-au gasit si voci critice.
Pentru Holler experienta din copilarie a toboganelor nu a fost uitata, dar putina lume s-ar fi astept ca acesta sa o transforme in arta. Noua sa expozitie monumentala de la Tate Gallery depaseste orice a mai facut pana acum, instalatiile montate fiind de fapt tobogane functionale, uriase, din otel si sticla.
Mai mult decat atat, celebrul muzeu ofera vizitatorilor sansa de a se distra dandu-se pe toboganele artistului, care au in acest fel un dublu rol : sunt sculpturi, obiecte de arta, un spectacol vizual postmodern si straniu, dar si locuri de joaca. Esentiala nu este asadar doar senzatia estetica pe care o au vizitatorii, ci si senzatia interioara pe care o au cand se dau pe impresionantele tobogane, ansambluri de tuburi de cativa metri inaltime, curbate si aparent periculoase, care ajung pana la etajele superioare ale unei cladiri obisnuite. Un parc de distractii intr-un reputat muzeu.
Acest amestec de distractie si anxietate este esential pentru Holler. In trecut acesta a montat alte sase instalatii de gen in alte galerii si muzee, mult mai mici, primite cu entuziasm, dar este pentru prima data cand are spatiul necesar pentru a-si extinde ideea.
Astfel, Turbine Hall din Tate Gallery este in egala masura sala de expozitie si loc de joaca pentru vizitatorii mai mari sau mai mici. Dar titlul instalatiei, Seriile Unilever, demonstreaza ca in viitor artistul ar putea oferi ceva chiar mai surprinzator ca dimensiuni, poate chiar in aer liber. Si nu ar fi o surpriza daca la Londra toboganele semnate Holler ar deveni in viitor elemente arhitecturale esentiale.
De-a lungul carierei sale, Holler a abordat in repetate randuri aceasta tema mixta, multe dintre proiectele sale fiind gandite pentru a impune participarea publicului, asa cum s-a intamplat in 1996 cu proiectul Flying Machine, cu Upside-Down Goggles din 1994 si 2001 sau cu Frisbee House, in 2000.
Respectand dorinta artistului, dar si datorita popularitatii ideii, organizatorii le permit vizitatorilor sa se dea pe tobogan, fara nici o taxa suplimentara, iar cozile sunt impresionante.
Expozitia este prezenta la Tate Gallery din 10 octombrie 2006 pana in data de 9 aprilie 2007.
Noiembrie 2006