Albumul “
The Man Who Sold the World” (1970) nu a fost nici pe departe succesul comercial pe care si-l dorea David Bowie, aflat la inceputul carierei sale, desi nu au lipsit cronicile entuziaste, iar mai tarziu au fost destui cei care il considerau primul pas important pentru regretatul muzician. In 1972 Bowie lansa “
Ziggy Stardust and the Spiders From Mars” si se impunea ca una dintre cele mai importante si inedite voci ale epocii sale, iar restul a fost istorie muzicala, o galerie de alter-ego-uri fascinante si controversate, piese care au ramas si concerte sustinute in toata lumea. Insa din perioada in care Bowie lucra la “
The Man Who Sold the World” (relansat recent sub titlul original de “
Metrobolist”) multe piese au ramas in arhive, fie ca era vorba de melodii inedite, fie de variante alternative ale unor cantece cunoscute. Un artist prolific, David Bowie inregistra de fiecare data mai mult decat avea nevoie pentru un disc, si avea chiar generozitatea greu de imaginat pentru altii de a da unele piese mai mult decat bune altor trupe sau artisti.
O parte din raritatile inregistrate in aceasta perioada vor fi lansate pe compilatia “
The Width of a Circle”, in total 21 de piese pe doua discuri, iar fanii vor putea sa descopere o sesiune din februarie 1970 BBC in Concert, mai multe piese remixate de Tony Visconti (un nume familiar fanilor artistului si unul dintre cei mai vechi colaboratori ai lui Bowie), coloana sonora pentru “
Pierrot in Turquoise/The Looking Glass Murders” (o piesa TV), single-uri, o editie a emisiunii
Sounds of the 70’s. O colectie cu siguranta interesanta pentru fani si mai ales pentru colectionari, care demonstreaza ca in arhive se mai gasesc suficiente surprize.