Michelangelo, Leonardo, Donatello, Raphael. Pentru copiii din intreaga lume acestia nu sunt pictori celebri, ci patru eroi indragiti : Testoasele Ninja.
Eroi de banda desenata, serial de desene animate si film, cei patru luptatori antrenati de maestrul Splinter, un intelept sobolan, locuiesc in canalele din Manhattan, sunt innebuniti dupa pizza si nu ezita sa lupte cu adversari de tot felul si mai ales cu eternul lor rival, temutul Shredder, liderul Foot Clan.
Inceputurile celor patru eroi au fost modeste, dar astazi se numara printre preferatii copiilor din toata lumea, alaturi de Superman, Harry Potter, Spider Man si altii.
Povestea testoaselor incepe tocmai in 1984, cand personajele au aparut intr-o revista de benzi desenate, cu succes moderat. Kevin Eastman si Peter Laird, doi talentati desenatori, pasionati de povestile super-eroilor, au creat totul intr-o dupa-amiaza din 1983, cand mai mult in joaca au inceput sa schiteze personaje pe hartie. Pe masura ce incercau noi si noi idei, Kevin a realizat o schita cu o broasca testoasa, ce statea in doua picioare si avea in fiecare mana cate un nunchuk. Cei doi s-au uitat unul la altul si au zis : de ce nu?
Au dat personajului numele Testoasa Ninja, si pentru ca orice copil sa se identifice mai usor cu eroii (in stilul deja impus in banda desenata de personajele din Teen Titans) au hotarat ca povestea sa poarte numele Teenage Mutant Ninja Turtles.
Ideea le placea prea mult pentru a renunta la ea, asa ca au scris o prima aventura, cu patru testoase, un sensei sobolan (Splinter), totul fiind o parodie a altor benzi desenate celebre, precum Daredevil sau Ronin, create de Frank Miller. Primul numar a costat doar 1200 de dolari (ceea ce era totusi o suma considerabila pentru cei doi) si desi nu a fost un succes impresionant, a fost apreciat.
Numele celor patru testoase : Michelangelo, Leonardo, Donatello, Raphael au fost alese dupa cele ale unor maestri renascentisti, desi stilul de lupta era japonez.
Ce putea fi insa mai atragator : nume europene si un stil de lupta care atragea. Kevin si Peter au lansat povestea Testoaselor Ninja intr-un moment in care in Europa si SUA erau la moda filmele de arte martiale, mai ales cele cu ninja, asa ca succesul parea asigura. Amuzant a fost ca din graba numele de Michelangelo a fost scris Michealangelo, si in ciuda erorii asa a ramas in paginile primul numar. |
Cum cei doi aveau un stil similar, au putut lucra foarte bine impreuna. Au aparut 3000 de exemplare din primul numar al aventurilor Testoaselor Ninja, in alb si negru (era mai ieftin) si cu o parte din bani cei doi au cumparat o pagina de reclama in Comics Buyer's Guide, cel mai apreciat ghid de pe piata benzilor desenate americane. Revista a prins, fiind distribuita in numeroase librarii si magazine, chiar daca initial Kevin si Peter au trecut si la munca de jos, ocupandu-se de comenzi si ambaland sute de exemplare pentru distribuitori.
Acest prim numar, astazi foarte valoros pentru colectionari, a fost prezentat in premiera pe 5 mai 1984 la un targ de reviste de bezi desenate, si a fost remarcat atat pentru subiect, cat si pentru dimensiunile impresionante. Cum tipograful nu stiuse prea multe despre comicsuri, tiparise totul intr-un format asemanator ghidurilor TV din acea vreme. Inca o greseala, dar un nou pas pentru succes.
Cele 3000 de exemplare s-au vandut in scurt timp, nu fara ca cei doi sa puna la punct si o ambitioasa campanie de promovare. Si-au infiintat o editura proprie, Mirage Studio, si au trimis o mapa de presa, cu povestea si scene din banda desenata, catre 180 de posturi TV si de radio, precum si unor institutii de presa ca Associated Press sau United Press International.
Publicitatea gratuita a fost binevenita, caci articolele si stirile despre Testoasele Ninja au inceput sa apara peste tot. A fost nevoie de un al doilea tiraj, de 15.000 de exemplare, urmat de un al treilea, de 35.000, un record pentru Mirage Studios. Legenda se nascuse.
Succesul de care se bucura banda desenata a dus in scurt timp la alte proiecte. Cel mai de inspirat s-a dovedit parteneriatul cu Dark Horse Miniatures, fiind lansate mai multe seturi de figurine din plastic, infatisand eroii serialului : cele patru testoase, Splinter, April si toti ceilalti, foarte apreciate de colectionari si mai ales de copiii care puteau in sfarsit sa reia aventurile eroilor chiar pe covorul din sufragerie. |
S-au lansat si jocuri, apoi jocuri video, urmate de un longeviv serial de desene animate, trei filme (toate succese de box-office care au facut ca numarul fanilor sa creasca) si un film de animatie, lansat in 2007 si deja foarte bine primit de public.
Aprilie 2007