Pe harta Romaniei de la 1878 este puternic conturat un imens sobolan cu caftan de boier ce sta pe saci de bani pe care scrie coruptie. Tara reinvie acel gen de arta grafica militanta social care devenea manifesta pentru puterea celor saraci, multi si oprimati in perioade istorice tensionate, precum cea a luptei impotriva burgheziei aristocratice in timpul instaurarii regimului comunist. Atitudinea sa este ironica, acuzatoare, subversiva. Tara se raporteaza la un sistem centralizat care trebuie confruntat in permanenta. Arta sa este lupta impotriva acelor principii si mecanisme care au oranduit lumea din totdeauna: banii, puterea oferita de rangul ierarhic, frica de superiori, cenzura politica si morala. De aceea timpul artei lui Tara este apocaliptic. Toate fapturile care populeaza lucrarile sale anunta "sfarsitul lumii". Ii convine si isi apropie postura de terorist al artei comode facuta doar pentru a placea. Nonconformismul artei sale se hraneste in primul rand cu fricile omului sarac si vitregit de soarta. Personajele lucrarilor sale traiesc experiente de viata la limita, intr-o lume mistuita de flacari si populata de oase si cranii. Daca nu sunt legate la ochi, aceste personaje au globii oculari cu pupile dilatate, iar pumnii lor sunt stransi pentru totdeauna. De multe ori artistul incepe o lucrare ca un portret in jurul caruia pe masura ce deseneaza prelungeste, prin lipire, hartia continuand astfel compozitia in cele mai neasteptate moduri. Direct si destul de brutal prin mijloacele sale de exprimare artistica, Tara manuieste o linie cruda si violenta, parca de xilogravura.Tara isi asuma pozitia de incomod revoltat, anarhist. De aceea subiectele sale sunt in permanenta reactionare, activiste si militante, dorind sa socheze cu orice pret. Expozitia "Finis Mundi" a lui Sorin Tara amplifica proiectele sale expozitionale anterioare, conturand un temperament artistic exploziv, devastator uneori pentru latura umana a artistului. Sorin Tara, Finis MundiAnaid Art Gallery