Fiecare dintre noi am vazut la televizor acele persoane inalte, frumoase, cu un corp lucrat si bine structurat, care pasesc in hainele marilor designeri ai lumii pe podiumurile de prezentare din Milano, Paris sau New York. Multi si-au pus intrebarea daca si cum ar trebui sa se poarte o tinuta extravaganta. Show-urile de la prezentarile de moda sunt din ce in ce mai bine gandite, se “reinventeaza” in fiecare sezon si devin spectaculoase.
Cum se face ca aceste imagini, aceste “fashion icon” din extravagantele metropole impun si influenteaza noile tendintele in moda, in tot ce inseamna imbracaminte si accesorii pentru un an intreg?
Modelele de imbracaminte care sunt prezentate in cadrul festivalurilor de moda sunt mai degraba mai greu de imbracat, de accesorizat, de purtat ziua in activitatile noastre cotidiene. Multe piese vestimentare, ale marilor designeri, sunt prezentate ca “highlights” ale anului, un asa zis “must have”, chiar daca pretul este unul piperat. Multe dintre acestea se dovedesc a fi extravagante si deloc practice pentru a fi purtate in societatea in care traim, a oamenilor “normali”.
Daca ne gandim doar la palariile absolut spectaculoase si extraordinar de frumoase, impletite din pene scumpe si din alte materiale, de dimensiuni mari, nu putem sa ne imaginam ca ar putea fi purtate zilnic sau nici macar la anumite evenimente, deoarece unele dintre ele sunt parca adevarate opere de arta ori mult prea opulente.
Productia in masa determina preturile
Pentru a face dintr-o haina un adevarat trend, aceasta trebuie croita astfel incat sa si-o poata permite atat cei cu o situatie financiara foarte buna, cat si cei care de multe ori renunta la orice tendinta a modei din cauza lipsei banilor, avand clar alte prioritati. Astfel, dupa o parada de moda unde celebri designeri impun croielile si culorile pentru urmatorul sezon, micile intreprinderi si croitorii incep sa croiasca propriile modele, imitand cusaturile, folosind culorile, insa utilizand materiale poate de calitate inferioara. In fond, stim cu totii, ca platim pe langa produsul in sine, numele si eticheta casei de moda.
Astfel, odata iesita pe piata, productia in masa se bucura de un real succes, deoarece clientii rasfoiesc revistele de moda cu creatiile de lux, insa isi permit si cumpara ceva asemenator, poate chiar identic la un pret mic.
Sursa foto
A.V.