Festivalul International de Teatru B-FIT a inceput, ieri, la Teatrul Bulandra si va continua pana pe 20 mai, la Bucuresti.
Cel mai amplu eveniment din `Primavara culturala bucuresteana" are un program consistent, cu productii clasice si neconventionale. Palpitant de la un capat la altul, festivalul va aduce in Capitala unele dintre cele mai bune spectacole care se joaca in Europa, la ora actuala.
Romanii, in concurenta culturala cu strainii
B-FIT este structurat pe doua sectiuni: una principala, in care spectacolele se joaca la Teatrul National si la Bulandra, si una de teatru independent, cu reprezentatii doar la Teatrul Tineretului Metropolis. Bucurestenii vor putea urmari trupe din Bulgaria, Letonia, Marea Britanie, Lituania, Italia, Franta, Cehia, SUA si Israel, la care se adauga Teatrele Nationale din Sibiu si Craiova, cu "Pescarusul" de A.P. Cehov, in regia lui Andrei Serban, respectiv "Medeea" dupa Euripide, in regia lui Yannis Parachevopoulos. Teatrul Habimah din Israel va prezenta pe 28 si 29 aprilie, la invitatia Teatrului Bulandra, piesele "Razboi" de Lars Noren, in regia lui Ilan Ronen si "Oscar si Tanti Roz" de Eric-Emmanuel Schmitt, in regia lui Itzik Weingarten.
Opt spectacole de teatru independent
Sectiunea de teatru independent cuprinde opt spectacole realizate mai ales de tineri, care folosesc mijloace de exprimare diverse, de la comedia dell’arte la teatrul de avangarda. Trei trupe participante in aceasta sectiune provin din Marea Britanie: Modus Operandi Theatre - cu "Un ospiciu la fiecare pas", un musical de James Michalos, Inspector Sands and Stamping Ground Theatre - cu "Isteria", dupa o idee din poemul lui T.S. Eliot, si Wonderland Theatre & Weaver Hughes Ensemble - cu "Este fata!" de John Burrows. Franta va fi reprezentata de Compagnie Presences, cu "Tu si eu" de Paul Giraldy, si de compania Les pilleurs d’epaves & Madame Suzie Production, cu "4.50", un spectacol fara cuvinte, care sfideaza orice regula. La acestea se adauga o productie a teatrului-gazda, Metropolis, "No One" de Carmen Vioreanu. Spectacolele vor fi traduse in casca in limba romana.
Din sectiunea principala mai fac parte: o montare compusa din doua piese `Hedda Gabler" de Henrik Ibsen & `Omul viitorului a murit" de John Elsom (Open Secret Theatre Company din Londra), apoi `Nodul" de Yael Ronen (Teatrul Cameri din Tel Aviv) - un spectacol despre conflictul dintre palestinieni si israelieni, dar si `Aliosa" & `Ivan" dupa F.M. Dostoievski (Teatrul Laborator Sfumato din Sofia), doua spectacole inspirate de Fratii Karamazov.