Astfel, pe 27 iulie a.c., se va organiza un nou concurs pentru ocuparea postului de director al Teatrului National de Opereta „Ion Dacian“ din Bucuresti si pe 28 iulie pentru conducerea Teatrului National „Vasile Alecsandri“ din Iasi. Avand in vedere faptul ca cei doi fosti directori, Amza Saceanu si Ioan Holban, au parasit posturile in cursul lunii aprilie, decizia MCC de a organiza un nou concurs la peste trei luni diferenta are aspect de tergiversare. Despre aceeasi tergiversare se poate vorbi si in cazul alocarii sumei de 1,7 milioane RON, suma promisa de ministrul culturii, Adrian Iorgulescu, in ianuarie 2006, bani destinati lucrarilor de restaurare a Teatrului de Opereta dupa incendiul de la inceputul anului.
«MCC sa faca ce vrea cu directoratul Operetei!»
Potrivit fostului director, Amza Saceanu, tot lipsa banilor a fost si unul dintre motivele invocate de conducerea MCC atunci cånd s-a hotarat, intr-o prima faza, sistarea lucrarilor de restaurare, a doua oara fiind invocata „lipsa de documentatie“. „Eu am plecat prin demisie de la conducerea Operetei“, ne-a declarat Amza Saceanu, adaugand: „Cei de la Ministerul Culturii au sistat lucrarile de refacere a cladirii dupa incendiu de doua ori. Prima data au motivat ca «nu sunt bani», iar apoi au zis ca documentatia „nu e bine facuta“, insa nu este adevarat, intrucat aceasta a fost intocmita de specialisti“, a explicat Saceanu. Cat despre o eventuala inscriere la noul concurs, fostul director ne-a precizat: „Nu, nu ma voi mai inscrie. Sa faca ce vor cei de la MCC, sa aduca pe cine vor, eu mi-am incetat orice raport de munca cu Ministerul Culturii atunci cand am demisionat“, a mai spus Amza Saceanu, dezvaluindu-ne si intentia sa de a scrie o carte pe aceasta tema. Pana in acest moment, concret, in lucrarile de restaurare a Operetei, Sala Studio unde a avut loc incendiul, s-au dat 40 de miliarde de lei vechi, costul total al reparatiilor fiind estimat intre 4 si 5 milioane de euro. Totodata, costul lucrarilor de amenajare a Salii Omnia, unde va fi mutata Opereta, se ridica la 3-4 milioane de euro. O posibila explicatie a intarzierii virarii banilor poate fi aceea ca Sala Studio apartine Teatrului National din Bucuresti, iar banii ajung la aceasta institutie in vederea remedierii pagubelor incendiului.
Se cauta directori alti manageri
In ceea ce vizeaza conditiile de participare solicitate de MCC pentru cei interesati de ocuparea celor doua functii, acestea sunt: studii superioare de lunga durata in domeniul artelor spectacolului, experienta profesionala acumulata in domeniul artelor spectacolului, cel putin un an de experienta manageriala in structuri de conducere a unor institutii de spectacol de drept public sau privat, organizatii non-guvernamentale, sau dobandita prin managementul unui proiect cultural, cunoasterea cel putin la nivel mediu a unei limbi de circulatie internationala, cunostinte de operare PC. De asemenea, cei care doresc sa participe sunt obligati sa aiba in dosarul de concurs si o recomandare de la ultimul loc de munca. Evaluarea se face conform regulamentului de concurs, intocmit potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2005 privind managementul institutiilor publice de cultura, adica pe baza unui proiect de management si a unui interviu. Potrivit site-ului MCC, dosarele de concurs si proiectele de management se pot depune la sediul ministerului pana pe 17 iulie.