Asociatia pentru Educatie, Formare Profesionala si Leadership (Ed4Lead) a infiintat un Afterschool, Taramul magic Voi Reusi cu metoda, obiectivele si scopul proiectului desfasurat anul trecut „Ramas bun «Nu pot!», bun venit «Voi reusi!»”
Cateva pareri ale cadrelor didactice din cadrul proiectului Ramas Bun Nu Pot, Bun Venit Voi Reusi
• „La inceput nu i-am dat sanse mari de reusita, dar spre surprinderea mea a prins foarte bine la elevii mei din clasa I. Au luat in serios activitatea si apoi de fiecare data cand unul din ei rostea "Nu pot!" toti ceilalti ii dadeau replica "Nu mai exista NU POT! Nu stii ca l-am inmormantat?". La finalul clasei I, chiar am purtat o discutie despre ce au notat ei pe biletele ca nu pot face si despre cum acum au reusit sa faca acele lucruri. Erau foarte incantati si mandri ca au reusit sa-l dea uitarii pe "Nu pot!"
• „In primul rand m-am educat pe mine. Pentru mine nu mai exista expresia "NU POT".
Am invatat impreuna cu elevii mei ca REUSIM este cuvantul definitoriu in viata. Si am REUSIT sa realizam multe lucruri frumoase impreuna, am obtinut multe premii la diferite concursuri la care am participat. Am REUSIT sa fim NOI.”
• „Proiectul a avut un impact deosebit asupra elevilor, dar si asupra profesorilor implicati, deopotriva, deoarece am reusit sa constientizam propriile neputinte si , in urma derularii activitatilor, am inceput sa gamdim si sa actionam pozitiv in diferite situatii de viata”
• „Acest proiect este deschizator de solutii, un fel de open mind deoarece scoate din ”nimicul”ce parea la inceput ”totul” ce rezulta prin incercare,prin incredere.”
• „A fost o provocare, pentru mine personal. Iubesc ceea ce fac, cred cu tarie ca e vremea sa iesim din tiparele rigiditatii in care noi am fost formati si sa abordam altfel copiii absolut minunati de astazi. Cred ca e nevoie de astfel de proiecte, care ne fac sa privim copilul ca pe un intreg, pe care il modelam atitudinal si caracterial, il mangaiem pe suflet, ii stimulam imaginatia, creativitatea, il facem sa caute, sa intrebe, sa fie curios, sa rada, sa-si descopere talentul sau preferinta pentru un domeniu sau altul, sa-l incurajam sa-si urmeze pasiunea. Pentru mine, proiectul s-a potrivit manusa stilului de predare si abordare a copiilor.”
Pareri ale parintilor
• „Parintii au fost incantati de proiect. Au vazut cum copiii lor se dezvolta si nu-l mai foloseau pe "Nu pot" nici acasa, astfel au reusit sa-si indeplineasca sarcinile gospodaresti si sa-si ajute parintii mai mult. Parintii au cerut continuarea proiectului si chiar inventarea altor proiecte de acest gen, care sa inlature si alte comportamente negative din viata copiilor.”
• „Parintii au fost si ei incantati vazandu-si copiii ca si-au schimbat comportamentul, mai ales ca ei au ,,implementat" proiectul si in familie.”
• „Parintii au primit cu entuziasm ideea acestui proiect si au vazut o oportunitate pentru a-si cunoaste copiii mai bine, a fi alaturi de ei in activitati si de a se implica in acestea. Feedback-ul primit de la parinti la finalul fiecarei activitati a fost unul pozitiv, de apreciere si de continuare a acestora.”
Efectele asupra copiilor
• „Elevii au fost emotionati si foarte incantati, a fost ceva nou si iesit din rutina sistemului actual de invatamant”
• „Elevii repetau de fiecare data regulamentul clasei, daca vreun nazdravan incerca sa-l incalce. Majoritatea temerilor lor au fost invinse prin activitati de recunoastere a lucrurilor ce ii intristeaza, ce le provoaca frica, ce-i bucura, ii fascineaza, hobby-uri etc. Pentru ca elevii mei POT, am realizat la sfarsitul clasei I, o activitate ,"Omidutele au talent", in care si-au demonstrat talentul si au aratat colegilor ce pot ei sa faca mai bine.”
• „De cate ori copiii intampinau o situatie mai dificila si erau tentati sa spuna "Nu pot!", isi aducau aminte ca "Nu pot!"a fost ingropat in curtea gradinitei si ca acesta nu mai exista. Astfel, au inceput sa renunte la "Nu pot!" in favoarea lui "Pot!, "Vreau!".
• „Elevii au fost foarte incantati de proiect, mai ales ca sunt mici (clasa I) si au temeri. Le-a placut foarte mult cand l-am ingropat pe NU POT si s-au straduit sa dovedeasca ca acum pot realiza tot ce nu puteau inainte, mai ales de teama.”
• „O parte dintre elevi au fost incantati de idee si au fost umiti cate lucruri au reusit sa faca din lista initiala. Alti elevi au fost suparati deoarece nu l-au mai putut invoca pe "Nu pot" atunci cand nu aveau chef de lucru. Cu totii au ramas impresionati de "inmormantarea" lui Nu pot", iar o fetita a propus sa-l comemoram pe "Nu pot" la final de fiecare semestru.”
• „Elevii au fost incantati de idee, au aruncat la cos pe NU POT si l-au dus la tomberon. L-au primit cu incredere si cubratele deschise pe VOI REUSI. Mai mult de atat, au renuntat la a spune ,,nu pot", amintindu-si ca l-au aruncat.”
„Taramul magic«Voi reusi!»” este un afterschool complex de dezvoltare a increderii elevilor in propriile persoane inca de la varste fragede, dar si de provocare a cadrelor didactice de a schimba intr-un mod cat mai creativ educatia non-formala.
In cadrul acestui afterschool se discuta cu elevii despre atitudinea pozitiva pe care o si pot adopta si observarea acestora in mod constant si corectarea lor daca este necesar; ne invingem temerile, suntem creativi invatand prin metode inedite si invatam sa reusim ceea ce consideram ca nu putem sa facem.
Ce facem la afterschool?
• Invatam programare
• Facem inot, suntem pasionati si ne straduim sa castigam concursuri
• Ne imprietenim cu limba germana
• Mergem in excursii
• Ne jucam
• Ne facem temele cu ajutor specializat
• Invatam prin joaca despre bunele maniere
Pe aceasta cale anuntam ca suntem in cautare de colaboratori in Bucuresti, sectorul 2 afterschool, pentru limba germana. Candidatul ideal trebuie sa aiba experienta de cel putin 2 ani ca trainer sau profesor de limba germana. Sedintele se desfasoara pentru copiii de clasele 0-IV si V-VIII dupa urmatorul program: o sedinta de 80 de minute cu maxim 10 participanti cu varsta cuprinsa intre 6 si 10 ani, incepand cu ora 16.00; o sedinta de 80 de minute cu maxim 10 participanti cu varsta cuprinsa intre 11 si 16 ani, incepand cu ora 8.30 pana la 11.30, de luni-vineri. Asteptam aplicatiile dvs la adresa de email mirelamazareanu@gmail.com
Februarie 2016