29 Aprilie 2017: A fost nevoie de doi ani, din 1857 pana in 1859, pentru ca Jean-Francois Millet sa fie multumit de acest tablou, la care a lucrat cu pasiunea care a alternat cu momentele in care simtea pur si simplu ca nu poate merge mai departe, ca nu reuseste sa obtina acele culori, acele posturi, acea lumina si mai ales nu putea sa transmita cu adevarat mesajul dorit. Departe de el gandul ca acesta va deveni cel mai cunoscut dintre tablourile unui pictor ce nu ducea lipsa in epoca sa de controverse si atacuri (in buna masura din cauza simpatiilor sale socialiste, mai mult sau mai putin reale) si va se va vinde la un pret ce depasea chiar si cele mai optimiste sperante. Si nu, Millet nu il pictase datorita unei tarzii fervori religioase. E adevarat,
Angelus este o veche rugaciune catolica rostita de trei ori pe zi, insa Millet nu era tocmai un credincios, abandonase de multa vreme mersul la biserica, si dupa toate normele era privit ca orice altceva decat un bun credincios. Fie doar pentru faptul ca nu se casatorise cu cea alaturi de care va avea mai multi copii.
Principalul "motor" al acestui tablou a fost mai curand nostalgia, si intr-o varianta de inceput purta de altfel numele de "
Rugaciune pentru recolta de cartofi". Personajele, un taran si sotia sa, sunt surprinsi in faptul serii, cand putem presupune ca si-au terminat deja treaba, osteniti si incercand sa se reculeaga. Femeia are capul plecat si mainile impreunate pentru rugaciune, dar barbatul cu capul plecat, tinandu-si palaria. Nu era nici pe departe primul tablou cu subiect "rural" din cariera lui Millet, amintirile din copilaria sa ii slujeau adesea drept inspiratie, insa aceasta lucrare, o comanda pentru Thomas Gold Appleton, un colectionar din Boston, avea sa fie poate cea mai cunoscuta dintre lucrarile lui Millet. Interesant este ca Appleton nu l-a mai ridicat, tabloul avea sa fie vandut si revandut de mai multe ori, pentru sume din ce in ce mai mari, trecand dintr-o colectie in alta, pentru a ajunge in final, prin 1986, la Musee d'Orsay din Paris.