Romania a participat anul acesta in premiera la Cannes cu un film interactiv semnat de Millo Simulov, care le permite spectatorilor sa decida cum se va termina povestea si sa aleaga una dintre cele 7 variante de final.
Prima vizionare la Cannes s-a bucurat de un real succes, publicul solicitand o a doua seara de proiectie a peliculei. In prima faza Kiddo va putea fi vizionat la o serie de festivaluri locale si internationale, urmand sa apara ulterior si pe o platforma online sau pe DVD.
Primii romani care vor putea decide destinul personajului central al filmului vor fi spectatorii din cadrul TIFF(1-10 iunie 2012). "Ne place inovatia, ne place faptul ca publicul are puterea de a alege ceea ce isi doreste, ne place ca filmul este gandit pentru spectator si ne incanta posibilitatea de a sustine oameni care au potentialul de a deveni ambasadori pentru Romania. Este ideal pentru o companie sa intalneasca proiecte care inglobeaza atat de multe caracteristici ale brandului, astfel ca ne-am decis foarte repede sa includem acest proiect in strategia noastra de sponsorizare", a declarat Lucia Ciuca, Director de Marketing eMAG.
Filmul Kiddo ii implica pe spectatori in povestea filmului intr-un mod inedit. Astfel, in cateva momente cheie ale actiunii, privitorii sunt cei care vor putea decide cursul narativ, optand pentru una dintre variantele propuse de regizorul Millo Simulov. Kiddo a fost realizat pe parcursul unui an si jumatate, dar filmarea propriu-zisa a durat 9 zile. eMAG a sustinut financiar acest proiect, spectatorii de la Cannes hotarand in premiera destinul personajului principal cu ajutorul unor baghete in culorile rosu si albastru, culorile corporate ale celui mai mare magazin online din estul Europei. "Am dorit sa onorez sponsorul prin aceste gesturi simbolice, utilizand culorile sale pentru a ajuta spectatorii sa determine finalul dorit. Cinematografia romaneasca are nevoie de sprijin din zona mediului privat si este natural ca proiectul sa incerce sa promoveze si companiile care ti-au fost alaturi, este o lectie pe care cineastii din lumea occidentala au invatat-o demult", a subliniat Millo Simulov.
La cei 33 de ani ai sai, Millo Simulov este un regizor, scenarist si producator din noua generatie de cineasti romani.
"Prima vizionare a fost un succes si spun asta cu toata modestia. Am fost placut surprins de reactiile publicului si s-a cerut chiar si o a doua seara de proiectie. Pana in momentul de fata, nu pot decat sa ma bucur de interesul si aprecierile pe care le primeste Kiddo", a continuat regizorul.
Millo Simulov a primit doua nominalizari la Festivalul de la Cannes, a doua vizand scurt-metrajul Hello Kitty, desemnat Favoritul publicului la Festivalul Next din 2012. Festivalul de la Cannes se desfasoara in perioada 16-27 mai 2012. Pe 31 mai 2012, la Cinema Studio, va avea loc si o avanpremiera a filmului Kiddo.
Kiddo este povestea unei paturi sociale din Romania despre care nu se discuta destul de des. Subiectul are in centru copiii care se nasc in familii dezbinate si sunt fortati sa se maturizeze de la varste foarte fragede. Sportul poate fi o modalitate prin care un astfel de tanar se autodisciplineaza.
Kiddo este un personaj feminin de numai 21 de ani, care reprezinta singurul sprijin si unica sursa de venit a familiei. Este pasionata de box, iar ringul reprezinta un refugiu, o modalitate prin care isi poate exprima furia si intr-un mod constructiv.
Tema muzicala este semnata de trupa romaneasca Les Elephants Bizarres, care au compus piesa "Wish (You were here)" special pentru Kiddo. De altfel videoclipul piesei utilizeaza imagini din filmul interactiv.