Barthelme amesteca in opera sa sloganuri publicitare, fragmente de banda desenata, descrieri din diferite cataloage de prezentare, texte printate pe haine, fragmente din albume muzicale si carti, intr-un stil viu prin intertextualitate, calambururi, dialoguri si naratiuni fracturate. Scriitorul a primit relativ devreme recunoasterea pentru tehnicile literare originale, cel mai bine ilustrate in lucrarile 'Guilty Pleasures' si 'Amateurs'. Opera lui este considerata una dintre cele mai variate, din punct de vedere tematic, din istoria literaturii. Cu toate acestea, exista citeva laitmotive, toate avind legatura cu experienta sa din viata personala cu privire la cele doua casnicii nefericite, incheiate brusc si dureros, si la relatia sa cu fiica lui. Familia este una dintre temele predominante in discursul sau, pe de-o parte pentru ca a apartinut unei familii numeroase, cu o sora si trei frati care au devenit ulterior scriitori, si pe de alta parte pentru esecurile sale in aceasta directie. Relatia cu tatal sau a fost adesea tensionata, zbatindu-se intre spiritul rebel si orgolios al unui fiu independent si posesivitatea si autoritatea excesive ale unui tata sever. In anii maturitatii autorului au existat nenumarate discutii in contradictoriu intre cei doi pe teme legate de scriitura lui Barthelme si temele abordate. Desi tatal sau, un ilustru arhitect si cunoscut intelectual, era la curent cu toate dezbaterile din zona esteticii si literaturii, nu a fost niciodata de acord cu stilul postmodern al romanelor fiului sau. Atitudinea lui Barthelme fata de tatal sau este foarte bine ilustrata in romanele 'The Dead Father' si 'The King'.
Citeste mai mult:
Colectia COTIDIANUL
Ioana Calen