Asociatia Sibiu Capitala Culturala Europeana sustine ca spotul „Fabrikultura”, realizat de GAV/Scholz&Friends Bucuresti pentru promovarea programului „Sibiu-Capitala Culturala Europeana 2007”, contine o denumire gresita a unui turn din localitate, desi agentia a fost avertizata de eroare.
Agentia de publicitate, desemnata de Ministerul Culturii si Cultelor (MCC) sa promoveze la nivel national si international programul „Sibiu-Capitala ...”, prezinta pe site-ul propriu si in materialele de publicitate locatiile in care s-a filmat spotul publicitar „Fabrikultura". Printre acestea este amintit si Turnul Prefecturii din Sibiu, turn care nu exista.
"Noi am semnalat aceasta greseala atat echipelor care au fost sa filmeze la Sibiu, cat si colegilor de la GAV/ Scholz&Friends Bucuresti, de foarte mult timp. Se pare insa ca nu au luat in calcul ceea ce le-am spus noi aici pe plan local si nu au operat modificarile necesare. A fost o greseala a lor pe care nu au corectat-o. Nu cred ca poate fi vorba totusi de un prejudiciu de imagine adus Sibiului sau programului «Sibiu-Capitala Culturala Europeana»”, a declarat Marius Constantin, secretarul Asociatiei Sibiu Capitala Culturala Europeana.
Potrivit acestuia, spotul „Fabrikultura” face referire la Turnul Sfatului, considerat a fi simbolul Sibiului, la fel ca Piata Sfatului pentru Brasov sau sculpturile lui Brancusi pentru Targu-Jiu.
Potrivit datelor istorice, Turnul Sfatului din Sibiu are acest nume deoarece apara poarta de intrare in cea de a doua incinta, situata in imediata apropiere a cladirii ce adapostea Primaria Sibiului, mentionata in documente la 1324. Datarea probabila a Turnului corespunde edificarii celei de-a doua incinte fortificate a orasului, adica perioadei cuprinse intre 1224 si 1241. Accesul in interior este posibil printr-o usa de mici dimensiuni, de unde, prin intermediul unei scari spiralate, se ajunge la etajele superioare. De la ultimul etaj se poate observa panorama orasului vechi, lucru foarte apreciat de turisti. Agentia de publicitate GAV/Scholz&Friends Bucuresti, anunta, luni, printr-un comunicat de presa, ca a fost premiata cu o mentiune de cristal la Festivalul de Publicitate Meribel, categoria Turism, Timp Liber si Sport, cu spotul de promovare a programului „Sibiu-Capitala Culturala Europeana”, denumit “Fabrikultura”. In comunicat, realizatorii spotului anuntau: "Spotul TV Fabrikultura a fost realizat in trei zile de filmare, in forturile de aparare ale Bucurestiului, subsolul Teatrului National Bucuresti si in Sibiu, respectiv la Biserica Azilului, Turnul Prefecturii si Hotelul Continental".