Vineri, 20 ianuarie
Prometeu inlantuit, dupa Eschil– Sala Mare, ora 19:00
un spectacol de Kokan Mladenovic
Marti, 24 ianuarie
O scrisoare pierduta de I. L. Caragiale – ora 19:00
un spectacol de Ada Lupu
Campanie electorala undeva, in provincie. Avocatul Nae Catavencu vrea sa fie ales cu orice chip, drept pentru care nu se sfieste sa il santajeze pe Tipatescu, tinarul prefect al judetului, cu scrisoarea de amor pierduta de iubita lui, Zoe Trahanache, sotia sefului local al partidului,”prezident in numeroase comitete si comitii”. Zoe se foloseste de toate argumentele sa isi convinga iubitul si sotul sa cedeze santajului si, desi izbuteste, politica „de la centru” impune un necunoscut: Agamemnon Dandanache. Intre timp, versatul Trahanache nu sta degeaba, balanta se inclina in sens invers, santajistul devine santajat, sedinta de numire oficiala a candidatului se incheie cu o bataie organizata de politistul Pristanda in intelegere cu „seful”, iar Catavencu isi pierde palaria in care ascunsese scrisoarea buclucasa care, cu inocentul ajutor al Cetateanului turmentat, ajunge din nou in posesia frumoasei si necugetatei Zoe.
Miercuri, 25 ianuarie
Joi, 26 ianuarie
Viata e vis – Sala 2, ora 19:00
regia artistica Mihai Maniutiu
Regele Basilio viseaza. Iar visul-prevestire ii arata ca fiul sau, Segismundo, va fi un monstru, un paricid, un uzurpator. Moartea reginei la nasterea copilului ii intareste convingerea si, ca sa preintampine dezastrul, il izoleaza de lume. Baiatul creste singur, ca un animal turbat, plin de ura si resentimente. Pazit si, in acelasi timp, educat de Clotaldo, singura figura umana pe care o cunoaste, lipsit de orice repere sociale si emotionale, Segismundo devine, intr-adevar, monstrul pe care il visase tatal sau cu multi ani in urma. Dar regele Basilio incepe sa se indoiasca, sa-si puna intrebari. Savant nebun, face un experiment: il aduce pe fiul sau la palat, sub efectul unui narcotic, iar cand se trezeste pretinde ca totul a fost un vis, ca nimic din ce-a trait pana acum n-a fost adevarat. Dezlantuit, Segismundo face doar ceea ce stie: uraste, ucide. Regele il trimite din nou in viata lui de dinainte, unde Clotaldo il convinge, inca o data, ca totul a fost un vis. Dar poporul a aflat de existenta lui si isi vrea printul, se rascoala, infrange armata lui Basilio si-l urca pe tron. Intelelptit de visele vietii lui, Segismundo pune in balanta destinul si liberul arbitru, si, cata vreme totul este o iluzie, decide ca vrea ca in acest vis sa fie un rege bun, un om generos.
Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely
Luni, 23 ianuarie
Ultima mutare - Sala Studio, ora 19:00
Regia: Kocsárdi Levente
Fantomele unui trecut glorios. Elegia grotesca a patru actori ramasi fara casa si fara loc de munca, pentru care singurul timp acceptabil este trecutul si singura realitate suportabila este compusa din propriile amintiri. O marturisire onesta despre actori si de la actori, care se tem, se bucura, se injura si iubesc precum ceilalti. Si nu in ultimul rand, rad de sine la fel cum radem noi privindu-ne in oglinda. Un cantec de lebada ironic, scris pe patru voci... o ultima mutare.
Miercuri, 25 ianuarie
Detalii naive, total lipsite de profunzime din viata si moartea unor spectatori - Sala Mare, ora 19:00
Regia: Radu Afrim
Ar trebui sa renunt la actori. Ar trebui sa construiesc o poveste crazy de tot cu spectatorii! Cum as putea sa-i fac pe spectatori sa actioneze in transa, sa-si traiasca la intensitate maxima o ora jumate din viata, un concentrat de viata excentrica, fara retineri, tabu-uri si prejudecati, timp de nouazeci de minute? Cum as putea sa le dau spectatorilor iluzia ca viata lor poate fi la fel de magica si imprevizibila ca o piesa de teatru atat de bine scrisa…. incat traverseaza secolele… cu lejeritatea cu care o leoaica traverseaza o savana plina de flamingo roz. Ba chiar mai mult decat atat. Cum as putea sa-i fac pe spectatori sa ignore total ce se intampla pe scena si astfel ei sa devina buricul pamantului, acolo in sala, timp de o ora jumate?
Teatrul German de Stat
Duminica, 22 ianuarie
Scandal in culise de Michael Frayn – ora 19:30
Regia: Wolf E. Rahlfs
Piesa, prezentata in premiera absoluta in 1982, i-a adus dramaturgului britanic Michael Frayn succesul cel mai de durata. Autorul persifleaza teatrul in sine, concentrand actiunea in jurul aventurilor si intamplarilor neobisnuite prilejuite de sustinerea comediei Nothing On. In fiecare act din Scandal in culise este prezentat actul intai din Nothing On: mai intai ca repetitie generala, apoi in timpul unei reprezentatii, timp in care spectatorii vad agitatia care se petrece in culise in timpul spectacolului, si, in final, intr-un turneu, cand spectatorii vad din nou decorul din fata, dar cunosc deja intamplarile concomitente din spatele scenei. Iar in final nimic nu mai pare sa functioneze cum fusese prevazut. Gratie comicului sau irezistibil, comedia Scandal in culise a fost piesa cu cei mai multi spectatori – peste 180.000 – in spatiul de expresie germana in stagiunea 1984/1985.
Joi, 26 ianuarie
Biedermann si incendiatorii de Max Frisch – ora 19:30
Regia: Gábor Tompa
Parabola – intitulata in subtitlu „o piesa didactica fara invataminte“ – vorbeste despre esecul omului obisnuit atunci cand ar trebui sa ia atitudine impotriva unui pericol iminent: niste necunoscuti se aciuiesc rand pe rand in casa producatorului de cosmetice Biedermann. Cu toate ca il scandalizase informatia din presa ca incendiatori deghizati gasesc pretexte sa intre in casele oamenilor, pentru a le da apoi foc, Biedermann nu ia atitudine impotriva intrusilor din propria casa. Comicul grotesc si accentele critice insotesc desfasurarea actiunii inspre un deznodamant care devine, cu fiecare etapa, unul inevitabil.
Opera Nationala Romana Timisoara
Duminica, 22 ianuarie
My Fair Lady – ora 18:00
dupa „Pygmalion” de George Bernard Shaw
Musical in trei acte (si 17 tablouri)
Muzica: Frederick Loewe
Libretul: Alan Jay Lerner
Miercuri, 25 ianuarie
Dancing Queen – ora 19:00
Povestea unei cariere
Balet-rock in doua acte.
Muzica: (inregistrata) din repertoriul Formatiei QUEEN
Libretul: Jens Neundorf
Ianuarie 2017