Concurenta dintre Gazeta Sporturilor si ProSport este benefica, in primul rand, pentru cititori. In dorinta unuia de a lua fata celuilalt, s-a ajuns ca un ziar de sport sa poata fi achizitionat la un pret aproape simbolic. Insa nu se poate ca unul dintre cele doua cotidiene sa aiba o initiativa, pentru ca imediat va fi imitat de celalalt. Ultima gaselnita este formatul compact, din 24 de pagini. Daca Gazeta s-a transformat in tabloid inca din luna martie, exact in saptamana in care a inceput returul, ProSportul a devenit compact, de azi, o data cu debutul Cupei Mondiale de Fotbal.
MAI MULTA INFORMATIE. Potrivit lui Dorin Chiotea, redactor-sef ProSport, ziarul compact ofera mai multa informatie, intrucat exista mai mult spatiu editorial. "Au fost mai multe argumente in favoarea transformarii intr-un tabloid. In primul rand, aceasta este o tendinta la nivel mondial. In al doilea rand, un format mai mic este mult mai flexibil si mai usor de lecturat pentru cititori. Si, in al treilea rand, doream sa facem acest pas inca din toamna anului trecut. Prin ProSportul de duminica am testat piata, iar rezultatele excelente ne-au convins sa trecem la formatul compact", a adaugat Chiotea. De asemenea, redactorul-sef de la ProSport a tinut sa precizeze ca schimbarea formatului nu este urmarea faptului ca GSP a facut cu succes deja acest pas. "Nu are nici o legatura. De altfel, pe vremea cand Gazeta se afla in curtea noastra era tabloid. Asa ca nu s-ar putea spune de catre cineva ca noi am copiat o reteta de succes. Si la nivel mondial exista numeroase exemple de ziare de succes care s-au micsorat, prin urmare nu suntem noi aceia care am inventat roata", a subliniat Chiotea, care a precizat ca este benefica concurenta dintre cele doua cotidiene.
TENDINTA MONDIALA. Despre transformarea ProSport in tabloid, Catalin Tolontan a tinut sa spuna urmatoarele: "Cel mai simplu si vanitos raspuns ar fi: Gazeta inoveaza, ProSport copiaza. Dar vom evita aceasta capcana a orgoliilor. Trecerea la format compact e o tendinta mondiala, nu o idee stralucita a noastra! Mai mult, e o preferinta a publicului, nu rezultatul unei vointe a editorilor. Ca toti oamenii, si noi, ziaristii, suntem rezistenti la schimbari, dar mergem acolo unde merg noile obiceiuri de consum ale cititorilor". Din martie, luna in care Gazeta a devenit compacta, s-au vandut aproape 100.000 de exemplare. "Este adevarat ca in luna martie, luna trecerii la compact, Gazeta a vandut aproape 100.000 de exemplare, record absolut pe piata de sport. Dar nu numai formatul compact a determinat acest lucru. Succesul tine de o multitudine de factori. De creativitate, insa si de modestie. Muncind, ne vom consolida pozitia de lideri. Avem peste 115.000 de cititori pe zi in plus, conform SNA. Numai ca, acum o citez pe Aneta Bogdan de la Brandient, dezvoltarea unei piete de nisa, sportul fiind o astfel de piata, depinde nu doar de lider, ci de calitatea tuturor jucatorilor. Tocmai de aceea, pentru noi e o provocare permanenta sa ne luptam cu un trust ca Ringier. Ne respectam competitia. Doar asa putem sa livram calitate perceputa publicului", a incheiat redactorul-sef al Gazetei.
ARGUMENTE
"Au fost mai multe argumente in favoarea transformarii intr-un tabloid: este o tendinta la nivel mondial, un format mai mic este mult mai flexibil si mai usor de lecturat pentru cititori, doream sa facem acest pas inca din toamna anului trecut" - Dorin Chiotea, redactor-sef ProSport
RESPECT
"Dezvoltarea unei piete de nisa, sportul este o astfel de piata, depinde nu doar de lider, ci de calitatea tuturor jucatorilor. Tocmai de aceea, pentru noi e o provocare permanenta sa ne luptam cu un trust ca Ringier" - Catalin Tolontan, redactor-sef Gazeta Sporturilor