Muzeul BA-CA Kunstforum din Viena prezinta in perioada 16 octombrie - 6 ianuarie 2008 o ampla retrospectiva a rolului jucat de Art Nouveau si simbolism in dezvoltarea culturala a Belgiei.
Cand poetul Jean Moreas scris in 1886, in Manifestul Simbolismului, ca esenta acestuia este de a nu fixa o idee sau a nu o prezenta direct, artistii au gasit o noua forma de exprimare. Iar in Franta si Belgia, unde s-a nascut simbolismul, pictorii si desenatorii nu au ezitat sa adopte acest principiu, realizand lucrari ce inca de la prima expunere au starnit controverse si au adus elogii, impartind publicul in doua tabere. Tinerii pictori simbolisti considerau ca nu au atat un stil artistic aparte, cat o atitudine intelectuala. Imaginatia juca un rol cheie in opera lor, respingand cu inversunare forta si influenta stiintei care jucase un rol atat de important in avangarda artistica de pana atunci.
Cel mai important reprezentant al simbolismului, considerat un maestru al Art Nouveau in Belgia, a fost Ferdinand Khnopff. La fel ca si austriacul Gustav Klimt, Khnopff a pus bazele unui grup artistic care isi dorea o schimbare radicala in domeniul picturii si sculpturii.
Expozitia de la muzeul vienez, inspirat numita "Sarutul Sfinxului", este organizata in colaborare cu Musees Royaux de Beau-Arts de Belgique, fiind o ampla retrospectiva a acestei perioade esentiale in istoria artei belgiene. Curatorii au ales peste 100 de lucrari, centrul de interes fiind creatiile celor din grupul "Les Vingt" : Khnopff Theo van Rysselberghe, James Ensor.
Martie 2007