Dupa succesele inregistrate la Timisoara, Cluj, Alba, Sibiu si Bucuresti cu concertul extraordinar "A Gipsy Without a Song", Sanda Weigl se declara multumita de turneul sau din Romania. "Sunt fericita sa ma intorc in tara, dar mai ales sunt foarte bucuroasa ca pot sa imi indeplinesc visul. Tot timpul mi-am dorit sa cant in Romania", a marturisit Sanda Weigl.
Desi a trecut foarte mult timp de cand a parasit tara, Sanda Weigl vorbeste perfect romaneste, ceea ce surprinde pe toata lumea. Si-a pastrat limba romana, fara sa o vorbeasca prea mult in America, doar prin cantecele Mariei Tanase, pe care le duce mai departe. "Am inteles ca am Romania in mine cu cantecele mele. Toata lumea ma intreaba cum de vorbesc asa bine romaneste. Eu nu mai vorbesc romaneste. Eu mi-am pastrat limba romana numai prin muzica. Eu nu am vorbit deloc romaneste. Tot timpul am cules si am cantat", a spus Sanda Weigl.
Celebra "Ciuleandra" pe ritm de jazz i-a ridicat in picioare nu doar pe romani la concertele Sandei Weigl, ci acest cantec ii impresioneaza pe americani de ani buni, fara ca macar sa banuiasca ca solista este o romanca. "Nu va puteti inchipui cat de mult le place americanilor Ciuleandra pe ritm de jazz. Daca i-ati vedea cum danseaza. Are mare succes la public. I-am invatat pe americani, pentru ca sunt si muzicieni americani cunoscuti, de aceea vine lumea, new-york-ezii sunt foarte deschisi, receptivi. Acolo sunt reunite comunitati din toata lumea', dezvaluie Sanda Weigl. Vocea si talentul Sandei Weigl au ajutat-o sa reuseasca in America si sa se bucure de succes pe toate scenele din lume.
Insa ceea ce mai putin se cunoaste este faptul ca aceasta a invatat sa cante repertoriul Mariei Tanase in mod instinctiv, inainte sa invete macar sa mearga. "De ce Maria Tanase? Am inceput sa cant Maria Tanase cand aveam doi ani, asa mi-a povestit mama. Si parintii mei au fost surprinsi cand m-au auzit. Nici ei nu stiu cum de am invatat cantecele. Intotdeauna am calatorit si am trait in atatea locuri in lume si niciodata nu m-am despartit de discurile de vinil cu Maria Tanase. Asa am fost intotdeauna', a marturisit Sanda Weigl. Despre vocea "foarte personala" a Sandei Weigl, presa internationala spune ca ea aminteste de cea a lui Marlene Dietrich.
Sanda Weigl amesteca sound-ul de jazz cu inflexiunile muzicii tiganesti si celei vechi romanesti, alcatuindu-si astfel un repertoriu inedit din care a rezultat si albumul "Gipsy Killer", bine primit de presa de specialitate. Sanda Weigl s-a nascut la Bucuresti, unde tatal sau s-a refugiat in anii 1930 din Germania nazista. Mama ei era din Romania, iar tatal din Germania si, pe cand avea 13 ani, s-a mutat cu parintii in Berlinul de Est. Tatal sau era fratele sotiei lui Bertolt Brecht, Helene Weigl, astfel vaduva celebrului dramaturg avand o influenta puternica asupra adolescentei venite din Romania. Primul contact cu teatrul l-a avut la sase-sapte ani, cand parintii o luau la spectacolele din Romania, in special la cele in care juca Grigore Vasiliu Birlic, vecinul lor. Dupa ce a ajuns la Berlin, Sanda, care a crescut apoi in traditia brechtiana, a cunoscut-o pe Lotte Lenya, actrita ce a lucrat cu Brecht, prin intermediul careia s-a apropiat de jazz. In Berlinul de Est, inca de cand era adolescenta a cantat cu un grup rock, "Team 4", al carui lider, Hartmut Koenig, va deveni mai tarziu ministru al Culturii din Germania de Est. La 17 ani, ea a castigat medalia de aur la Festivalul International al Cantecului de la Dresda, cu piesa "Recruti", inspirata din muzica tiganeasca.
Acordurile invatate in copilarie de la cantaretii ambulanti si muzica tipic romaneasca au influentat-o in tot ce facea. Implicata in distribuirea de manifeste impreuna cu alti tineri, Sanda Weigl a fost arestata si condamnata la doi ani de inchisoare, apoi eliberata conditionat si fortata sa lucreze trei ani la o linie de asamblare. In cele din urma, a reusit sa-si termine studiile la Universitatea Humboldt, dupa care a fugit in Berlinul de Vest, unde si-a inceput cea de a doua cariera, la Teatrul Schiller. Aici a lucrat, printre altii, cu Luc Bondy, Juergen Flimm si Robert Wilson. Cu ajutorul acestuia din urma, Sanda si sotul ei, Klaus Pohl, important dramaturg si actor german, au plecat la New York, unde locuiesc si astazi. Acolo, ea l-a reintalnit pe prietenul sau din copilarie, violonistul Alexandru Balanescu ce conduce grupul String Quartet, cu care a cantat apoi muzica tiganeasca.
De-a lungul timpului, Sanda Weigl a fost comparata cu Marlene Dietrich, Edith Piaf, Cesaria Evora, dar multi critici au fost impresionati de prezenta ei scenica, apreciind ineditul repertoriului ei si al vocii puternice care domina toate instrumentele.