Mihai Constantinescu, directorul Artexim, a povestit pentru ZIUA cum a aflat ca serviciile platite companiei Posta Romana au fost nu numai inutile - pentru destinatia Anglia -, dar pun si in pericol clauzele contractuale cu CNN International pentru promovarea Festivalului "George Enescu". "Spoturile publicitare (casete Beta, cu promo-uri de 20 de secunde filmate in TVR) dedicate difuzarii au fost trimise de catre Artexim prin serviciul EMS al Postei Romane in Franta si in Anglia. Din cauza unei erori grave si unei totale lipse de profesionalism, coletul destinat CNN International (Anglia - n. red.), pentru care Artexim a platit o suma considerabila si care ar fi trebuit sa ajunga la destinatie in 48 de ore, nu a ajuns nici macar dupa 10 zile de la expedierea lui", anunta ieri Artexim, intr-un comunicat al Biroului de presa al Festivalului Enescu. Constantinescu a precizat ca a luat legatura cu Posta Romana de unde singurul lucru pe care l-a putut afla a fost ca pachetul cu destinatia Anglia a plecat din tara, dar nimeni nu stie pe unde e. "Mi s-a spus ca in termen de 15 zile vor afla unde este coletul si voi primi un raspuns", mentioneaza directorul Artexim, adaugand ca acest lucru "nu ajuta cu absolut nimic, mai mult, pune in real pericol contractul deja incheiat cu binecunoscuta companie media (CNN - n. red.). Promovarea Festivalului ar fi trebuit sa inceapa cel tarziu la data de 12 martie 2007, iar o deviere de la aceasta data poate atrage grave modificari in grila prestabilita prin contract".
Am incercat sa aflam de la serviciul de curierat rapid la Postei Romane, condus de Cornel Laurentiu Simion, ce s-a intamplat cu coletul buclucas, insa in lipsa directorului am discutat cu directorul operational Simona Georgescu. Aceasta ne-a declarat ca potrivit clauzelor care functioneaza intre contractantul de servicii - in cazul de fata, Artexim - si prestator - aici, Posta Romana - nu are voie sa dea informatii tertilor. Totusi, la insistentele noastre ne-a confirmat faptul ca pachetul cu destinatia Anglia a iesit din tara. "Nu stim exact unde se afla, dar in termen de 15 zile, maximum 30, asa cum prevede legea vom incerca sa aflam ce s-a intamplat si reclamantul va primi un raspuns in acest sens. Daca se va constata ca s-a pierdut coletul, cel care a facut sesizarea va fi despagubit", ne-a explicat Simona Georgescu. "Dar ce despagubiri poti oferi intr-o asemenea situatie, cand te discreditezi ca tara din punct de vedere moral?" se intreba retoric Mihai Constantinescu. "Ar trebui sa fac repede un alt spot si sa-l trimit la CNN in care sa spunem ca ne cerem scuze, dar clipul despre Festivalul Enescu nu poate fi difuzat fiindca Posta Romana a pierdut pachetul cu caseta" - glumea amar acelasi Constantinescu. Daca nu m-ar fi sunat cei de la CNN, dupa trei zile de la expediere, ca sa-mi spuna ca nu a ajuns coletul poate nici n-as fi aflat ca acesta s-a ratacit. Am sunat la Posta sa aflu ce s-a intamplat, mi s-a spus ca nu stiu. Am cerut sa-mi spuna cine e transportatorul, cu intentia de a obtine mai multe informatii de acolo, dar mi s-a raspuns ca aceasta informatie e secreta. Dupa alte doua zile - deci, in total cinci de la data expedierii coletului - primesc iarasi telefon de la CNN care-mi reclama ca tot nu a ajuns spotul la ei. Reiau seria telefoanelor la Posta si primesc raspunsul cu termenul de 15 zile ragaz pentru cercetarea cazului. Am vrut sa reclam cazul si la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, dar de acolo mi s-a spus ca nu e de competenta lor fiind persoana juridica. Daca as fi fost persoana fizica, poate as fi avut sorti de izbanda, dar asa nu-mi ramane decat instanta pentru a-mi apara cauza si asta ar insemna o judecare pana la calendele grecesti". Solutia gasita de Artexim pentru situatia de criza creata a fost expedierea unui alt colet cu spotul de promovare al festivalului, de data aceasta "printr-o firma privata, pe care initial am vrut sa o evitam tocmai fiindca nu oricine isi asociaza numele cu Romania...", ne-a mai declarat directorul Constantinescu.
In conformitate cu parteneriatul semnat cu CNN International si CNN Online, campania de promovare a festivalului Enescu trebuie lansata oficial luna aceasta, putand fi urmarita in aproape 150 de milioane de case si camere de hotel pe conexiunea CNN Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Werner Schopff, Senior vicepresedinte al departamentului de vanzari al CNN International declara ca: "Suntem incantati de faptul ca Festivalul Enescu a ales sa se promoveze prin intermediul CNN. Prin intermediul audientei suficient de mare de care se bucura CNN, audienta de elita chiar, acest parteneriat este ideal". Campania reflecta felul in care Festivalul onoreaza viata si creatia celui mai mare compozitor roman, George Enescu (1881-1955), promovarea bazandu-se pe prezentarea de concerte simfonice, camerale, recitaluri, reprezentatii de opera si balet integrate in editia 2007 a Festivalului. In martie, promotia este programata sa ruleze timp de cinci saptamani, iar din iulie spoturile publicitare televizate vor fi dublate online (www.cnn.com).
Inainte de inchiderea editiei, Posta Romana a anuntat ca pachetul a iesit din tara cu Air France si ca neajungerea la destinatie este responsabilitatea companiei transportatoare.
n Luana DUSCHKA