Cu titlul Pif Le Mag, revista incearca sa readuca benzi desenate, aventuri si articole care au fost candva atat de iubite, de aceasta data (majoritatea) desenate de noi artisti, cu scenarii noi, dar va relua si o parte din vechile episoade care s-au bucurat de succes cu mult timp in urma. Un proiect entuziast si foarte dificil de transformat intr-un succes financiar intr-un moment in care tot mai mult din peisajul publicistic migreaza exclusiv spre online, noul Pif este categoric marcat de nostalgie si acel gust pentru vintage, iar acestea ar putea fi avantaje. Ramane de vazut cati cititori va putea sa convinga, mai ales printre cei ai caror parinti si bunici vor fi rasfoit pe vremuri aventurile cu Pif, Hercule, fantoma Arthur, Gai Luron, Rahan, Dr. Justice si nenumarati alti eroi, multe dintre aventurile lor fiind editate si sub forma de albume de format mare sau de buzunar (poche), foarte apreciate astazi de colectionari.
De fapt povestea seriei Pif Gadget incepe in 1969, cand o celebra revista pentru copii editata de Partidul Comunist Francez, Vaillant, le journal de Pif (care isi schimbase titlul de la simplul Vaillant pentru ca acest personaj avea o popularitate imensa) trecea printr-o modificare de format si tiraj. De la hartia si dimensiunile unui ziar noua serie avea marimea unei reviste, era in buna parte color, cu mai multe aventuri, personaje noi, articole si editoriale pentru copii, ulterior interviuri, jocuri, postere, diverse reclame la produse si servicii la moda atunci. Nu lipsea in fiecare numar asa-numitul gadget, o jucarie sau un proiect stiintific usor de montat, si nu putine dintre acestea mai pot fi gasite pentru sume deloc neglijabile pe diverse site-uri. Pif Gadget avea sa devina un veritabil fenomen editorial – de cel putin doua ori revista a avut un tiraj uluitor astazi de un milion de exemplare – si fiind editata de Partidul Comunist a putut sa patrunda si in spatele Cortinei de Fier, inclusiv in Romania, unde multi au deprins limba franceza, cel putin la inceput, din paginile viu colorate. Se faceau abonamente (ceea ce insemna ca primeai revista si cu mult doritul gadget), iar cand acest lucru nu a mai fost posibil se gaseau colectii si numele in anticariate (rar) sau in celebrul talcioc, desi adesea preturile erau destul de mari. Revista avea sa reziste pana la inceputul anilor 90, a revenit in perioada 2004-2008 ca publicatie lunara (in ambele cazuri s-a ajuns la faliment) si in 2015, dar a fost mereu foarte departe de vanzarile si succesul de odinioara.
Ramane de vazut ce se va intampla cu aceasta noua serie, dar este greu de crezut ca va reusi sa revina la cifre comparabile celor din anii 70-80, oricat de puternic ar fi elementul nostalgic.
Foto: lejdd.fr