De fapt, s-a vorbit mai degraba despre criticul Leo Serban decat despre volum (o "antologie" a textelor publicate de-a lungul timpului in mai multe periodice romanesti), invitatii declarand ca n-au prea avut timp sa citeasca "De ce vedem filme", iar lansarea s-a dovedit a fi doar preambulul unui alt episod din "cearta anticilor cu modernii" declansata de rezultatele sesiunii de finantare din 2006 a Centrului National al Cinematografiei (CNC). Aproape o ora si jumatate, cei prezenti - printre care multi critici de film (Mihai Chirilov, Valerian Sava, Iulia Blaga, Alexandra Olivotto) - au comentat asupra rezultatelor concursului si a modului in care s-a desfasurat acesta. Cristi Puiu - din nou, cel mai acerb contestatar al CNC - si-a asumat virulenta tonului, cu toate riscurile pe care aceasta le impune, s-a intrebat retoric cum pot fi finantati, in locul unor regizori tineri afirmati, un Sergiu Nicolaescu ori Marius Theodor Barna, a cerut (din nou) demisia lui Eugen Serbanescu (directorul CNC) si a ministrului Culturii, Adrian Iorgulescu. Puiu a insistat asupra intoarcerii la politica paguboasa de acum doi ani din cinematografie (parere impartasita si de Corneliu Porumboiu) si a mersului gresit al lucrurilor in societatea romaneasca, iar Alex Leo Serban a afirmat ca, din punctul lui de vedere, "Acest regulament este varza, juriul a fost varza, rezultatele sunt varza".
Doi dintre participantii la dezbatere (moderata de George Onofrei, redactor-sef al "Suplimentului de cultura" de la Iasi), Radu Muntean si Tudor Giurgiu, au proiecte finantate in urma concursului din 2006, iar Porumboiu nu a participat la respectivul concurs. Un alt castigator al unor credite CNC, Catalin Mitulescu ("Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii"), s-a delimitat saptamana trecuta de protestele colegilor de generatie, spunand ca nu crede in petitii, ci in intrarea in normalitate. Pozitia singulara a lui Mitulescu a fost, de asemenea, un subiect la dezbaterea de miercuri.