Potrivit estimarilor organizatorilor aproximativ 3.000 de persoane au vizitat zilnic spatiul dedicat Targului de Pasti din Sibiu, facand ca aceasta a patra editie a evenimentului sa fie cea mai vizitata de pana acum. Vremea superba din ultimele doua saptamani, faptul ca anul acesta data de 1 mai a fost inclusa in vacanta scurta de Pasti, ofertele turistice de tip city break conturate in jurul targului, programul cultural si faptul ca Sibiul se mentine in topul preferintelor romanilor ca destinatie de vacanta, mai ales in perioada sarbatorilor traditionale, au fost factori care au contribuit la succesul acestei editii.
46 de expozanti din 16 judete au prezentat sibienilor diferite produse de artizanat sau specialitati gastronomice. Dintre acestea, potrivit expozantilor, cea mai mare trecere au avut-o lumanarile parfumate in forma de ou, ouale incondeiate si pictate, cosurile cadou, produsele pralinate, fructele uscate, ornamentele de Pasti din lemn, cosuletele din foi de porumb si cele brodate, bijuterii din sticla Murano, cozonacul , sucurile naturale si deserturile cu ciocolata.
“Suntem foarte multumiti de felul in care a fost primita aceasta editie a Targului de Pasti. Desi bilantul este inca unul provizoriu, va reiesi cu siguranta ca a fost una dintre cele mai bune editii de pana acum. Ne-a avantajat foarte mult perioada in care a fost organizat pentru ca au venit foarte multi turisti romani si straini, vremea a contribuit si ea intr-o foarte mare masura la reusita evenimentului si, nu in ultimul rand, programul de activitati pentru copii.” a declarat Andrei Dragan Radulet, organizatorul evenimentului.
Caruselul amplasat in Piata Mare a fost preferatul copiilor, in cele 12 zile de eveniment, un numar de aproximativ 1.000 de copii s-au imaginat calarind un calut si alte personaje din povesti sau conducand o masina de curse. Trenuletul a fost un mic Orient Express, el parcurgand aproximativ 800 kilometri pentru sute de calatori, cat de la Viena la Sibiu.
Cele doua etape ale Olimpiadei de Pasti au atras un numar de aproximativ 70 de copii care au parcurs individual toate cele opt probe ale concursului: Suflatul oualor, Rostogolirea oualor pe plan drept, Rostogolirea oualor pe jgheab, Mini – bowling, Minigolf, Fuga cu ouale, Scrabble si proba din finala, “Oul de pe munte”. 20 dintre acestia au ramas sa caute indicii in Piata Mare si intr-un final au fost rasplatiti pentru istetimea lor, in cadrul actiunii „Vanatoarea Oului de Pasti”
100 de copii au deprins elemente de baza din tehnica incondeierii oualor si au invatat sa picteze folosind materiale reciclabile pe parcursul celor sase ateliere de creativitate desfasurate sub egida Targului de Pasti din Sibiu.
130 turisti au beneficiat de oferta de tip city break conceputa in parteneriat cu un hotel din Sibiu care includea participarea la activitatile din cadrul Targului, cazare pentru 2 sau 3 nopti, un tur al centrului istoric al orasului, gustari traditionale si un cadou surpriza.
Targul de Pasti din Sibiu a fost organizat de Fundatia AU-RO Austria Pro Romania in parteneriat cu A1 Events in perioada 26 aprilie – 7 mai. Evenimentul a fost o actiune cofinantata de Consiliul Local Sibiu prin Primaria si Casa de Cultura a Municipiului Sibiu.
Mai 2013
I. C.
editor artline.ro