Dupa moartea lui Freddie Mercury si aparentul sfarsit al formatiei, cei trei membri ramasi au folosit arhiva pentru viitorul “Made in Heaven” (1995), albumul de studio cu numarul 15 din istoria Queen, practic un surprinzator puzzle alcatuit din ultimele piese si fragmente inregistrate de Mercury, melodii mai vechi si versiuni alternative ale unor cantece, iar rezultatul a fost un disc de studio surprinzator de emotionant. Si care s-a bucurat de succes de critica si vanzari impresionante, mai ales pentru ca nimeni nu se astepta sa existe piese necunoscute inregistrate de Mercury. Si dupa cum avea sa se dovedeasca ulterior nu au fost si ultimele.
In noiembrie 2014 aparea o noua compilatie, “Queen Forever”, care in afara pieselor arhicunoscute includea si trei melodii ce nu mai fusesera lansate oficial pana atunci. Daca “Love Kills”, o cunoscuta piesa cu puternice influente disco din cariera solo a lui Mercury, devine in aceasta noua versiune o balada emotionanta, iar “There Must Be More to Life Than This” (inclusa pe albumul de debut al muzicianului, “Mr. Bad Guy”) este versiunea inregistrata in duet cu Michael Jackson, surpriza a fost prima piesa de pe disc. “Let Me in Your Heart Again” a fost inregistrata initial pentru albumul din 1984 “The Works”, abandonata in cele din urma pentru ca formatia nu reusise sa o termine, lansata pe albumul “Talking of Love” al cantaretei Anita Dobson (a doua sotie a chitaristului Brian May) si in sfarsit disponibila in versiunea lui Freddie Mercury. Foarte probabil ca si noua versiune de “Face It Alone” sa fie un colaj, un puzzle ce porneste de la piesa demo si caruia Brian May si Roger Taylor ii vor adauga ceva nou.
“Face It Alone” a fost unul dintre cantecele inregistrate partial de formatie pentru ceea ce va deveni albumul “The Miracle”, discul de studio care va include piese ca “I Want It All”, “Breakthru”, “Scandal” sau “Was It All Worth It”, si potrivit unui interviu din acelasi an cu Freddie Mercury ar fi fost una dintre cele mai productive perioade din istoria trupei. Cei patru au lucrat la aproximativ 30 de trupe, spunea regretatul muzician, si daca unele ca “Hijack My Heart” sau “Stealin’” aveau sa fie lansate oficial pe fata B a unor discuri single, altele, intre care si “Face It Alone”, au ramas in arhive si aveau sa fie descoperite sub forma unor versiuni demo, distribuite de colectionari initial doar fizic, ulterior si in mediul online.
Dupa finalul ultimului turneu al formatiei (Magic Tour, care s-a incheiat in 1986, pe 9 august, cu un celebru concert pe Knebworth), Queen se intorcea in studiourile de inregistrari la inceputul anului 1988, iar lunga pauza daduse deja nastere speculatiilor in presa. Daca in trecut se vorbise insistent despre despartirea membrilor trupei (ceea ce fusese la un pas de a deveni realitate inainte de succesul de la Live Aid), de aceasta data Mercury era din nou tinta tabloidelor britanice si nu numai, in special dupa ce detalii scandaloase privind viata privata a acestuia fusesera vandute presei de catre fostul manager al artistului, Paul Prenter. Lasand in planul secund muzica trupei Queen, chitaristul Brian May lucra la viitorul sau album solo (“Back to the Light”, care avea sa fie lansat abia in 1992), bateristul Roger Taylor canta alaturi de trupa sa, The Cross, pregatind si un prim disc de studio, in vreme ce Mercury, incercand sa ignore veritabilul razboi cu presa de scandal, isi surprinsese admiratorii cu un album inregistrat alaturi de soprana Montserrat Caballe, “Barcelona”, o schimbare radicala de stil.
Si una de imagine, pentru ca in videoclipurile inregistrate pentru piesele single de pe “The Miracle” Freddie Mercury oferea o noua imagine, aparent mai matura si mult diferita (ceea ce nu ar fi fost ceva nou), care a alimentat si mai mult zvonurile privind o misterioasa boala. Sesiunile de inregistrari au avut loc la Londra si la astazi celebrele studiouri din Montreux, loc de refugiu pentru trupa, iar viitorul album de studio, care ar fi trebuit sa marcheze revenirea in forta pentru Queen si sa puna capat speculatiilor privind problemele de sanatate ale lui Mercury, a purtat initial titlul “The Invisible Men”. Ulterior, cu aproximativ trei saptamani inainte de lansare, a fost ales numele de “The Miracle”. Era si pentru prima oara cand toate compozitiile de pe album aveau ca autor “Queen”. In ciuda bolii care progresa si il va afecta cu atat mai mult in urmatorii ani, cand trupa va termina albumul “Innuendo” (aparut in 1991) si Mercury va face ultimele inregistrari pentru discul de studio postum “Made in Heaven” (1995), formatia a lucrat si a inregistrat mult, si cateva raritati aveau sa fie repede disponibile intr-o forma sau alta. Asa cum se va intampla de exemplu cu “Too Much Love Will Kill You”, o emotionanta balada lansata initial ca o piesa solo de Brian May, fiind cantata live pentru prima oara la concertul-tribut dedicat lui Mercury, pentru ca varianta acestuia sa apara in 1995 pe “Made in Heaven”. De altfel s-a discutat atunci posibilitatea unui EP sau a unui mini-album de studio care sa includa toate raritatile si versiunile alternative si care sa poarte titlul “Another Miracle”, produs care ar fi trebuit sa apara in 1990, dar sesiunile de inregistrari pentru “Innuendo” si faptul ca Mercury putea sa lucreze tot mai putin au dus, se pare, la abandonarea proiectului.