La cateva zile de la vernisajul celei mai puternice expozitii mondiale de fotojurnalism din lume, WPP vine cu o surpriza speciala pentru romani: proiectii de filme in Piata Universitatii si sesiuni ShortsUp.
Evenimentele din jurul expozitiei incep pe 16 mai prin Noaptea Muzeelor, WPP completand experienta circuitului cultural cu proiectii de scurtmetraje ShortsUp.
„WPP inseamna acum cea mai valoroasa expozitie de fotografie jurnalistica din lume. Impactul cultural si social al WPP a fost recunoscut si anul acesta, prin prezenta Ministrului Culturii la vernisaj. Dar poate insemna si mai mult. Cu editia din acest an, incepem transformarea treptata a WPP intr-o platforma de evenimente culturale. Incepem cu proiectii de filme premiate la festivalurile internationale si sesiuni ShortsUp. Cat despre surpriza anului viitor, deja ne-am apucat de lucru”, spune Cristian Movila, Presedintele Fundatiei Eidos.
Programul complet:
16 Mai - Noaptea Muzeelor, proiectii de scurtmetraje in parteneriat cu ShortsUp – program 21:00 - 4:00
DOCU NIGHTS @ World Press Photo
• 17 Mai - Proiectie War Photographer
• 18 Mai - Proiectie Call me Kuchu
• 19 Mai - Proiectie Les Invisibles
• 20 Mai - Proiectie Toto and His Sisters
21 - 24 Mai - Seri ShortsUP - program 21:00 - 23:00
Costul biletului pentru proiectii este de 10 lei si poate fi cumparat de la intrarea in expozitie, exceptie facand Serile ShortsUP, cand costul biletului este de 20 lei.
Expozitia este deschisa publicului intre 8 si 29 mai 2015, in spatiul special amenajat din Piata Universitatii ( program diponibil si pe pagina de Facebook), in intervalele:
• Luni pana joi de la 11:00 la 21:00;
• Vineri, de la 11:00 la 22:00;
• Sambata si duminica de la 10:00 la 22:00.
Peste 2.000 de romani au vizitat expozitia World Press Photo in doar primul weekend de la deschidere.
Parteneri: Fundatia Eidos in parteneriat cu Ministerul Afacerilor Extern, Primaria Municipiului Bucuresti si ThinkDigital.
Despre WPP
Expozitia calatoreste in intreaga lume, in peste 100 de locatii din peste 45 de tari, fiind vizitata de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare editie.
Fotografiile castigatoare au fost alese de catre un juriu international independent, stabilit in Amsterdam si format din 19 experti, al carui presedinte a fost Michele McNally, Director of Photography si Assistant Managing Editor la The New York Times.
Expozitia WPP este o initiativa a World Press Photo Foundation, fondata in anul 1955 in Olanda, si activeaza ca organizatie independenta, non-profit, cu sediul in Amsterdam. Competitia a debutat in 1955, cand 42 de fotografi din 11 tari au inscris peste 300 de fotografii pentru jurizare.
In 2012, expozitia a fost readusa pentru prima data la Bucuresti, dupa 18 ani de absenta, prin eforturile Fundatiei Eidos, care a organizat expozitia si in anii consecutivi urmatori.
Fundatia Eidos a fost infiintata in 2009 de artistul Cristian Movila, pentru a declansa potentialul comunitatilor creative din Romania, prin promovarea exprimarii artistice proaspete. Fundatia isi propune sa inspire si sa sustina initiativele artistice contemporane romanesti, contribuind astfel la dezvoltarea societatii. Proiectele Fundatiei Eidos incurajeaza creativitatea, avand incredere in rolul de pionierat al artistilor romani - acela de a pastra proaspata expresia artei ca instrument de exprimare personala si schimbare sociala.
Mai 2015