DUMINICA, 19 septembrie, ora 19.00
DUMNEZEUL DE A DOUA ZI de Mimi Branescu
Cu: MIRELA OPRISOR SI VLAD ZAMFIRESCU
Regia: Claudiu GOGA
Scenografia: Stefan CARAGIU
Durata: 1 ora si 20 minute
O productie Teatrul Act sprijinita de Raiffeisen Art Proiect - o initiativa care isi propune sustinerea si promovarea unor proiecte de valoare ale culturii romanesti
Pretul biletelor: 30 LEI integral si 20 LEI redus
"Mimi Branescu povesteste aproape cehovian story-uri incredibile, captivante despre parintii nevazuti si copiii lor cenusii de reali. Bucataria Lui dintr-un mic apartament cu doua camere, etaj zece, cu masa de lemn cu sertar si musama, cu aragaz vechi si cartofi prajiti cu ketchup si drumul pe care merge Ea cu trollerul bleu ca cerul sunt cele doua lumi in care ei se misca, una iremediabil concreta, banala si deziluzionanta, dar în care fericirea, mica, este posibila, si alta misterioasa, cuprinsa de liniste. Vlad Zamfirescu, comic si dramatic deopotriva, intr-un personaj facut din multiple caractere, si Mirela Oprisor, pe o singura nuanta, retinuta (cumva determinata de personaj) se tin strans de roluri intr-un spectacol bine scris, inteligent gandit, foarte bine interpretat.
Dumnezeul de a doua zi este un spectacol anormal de normal pe scena romaneasca. Macar daca anormalitatea lui ar fi contagioasa!"- Oana Stoica, LiterNet
"Piesa lui Mimi Branescu este actuala, penduland între ganduri profunde si idei despre "nimicuri", tristete si vulgaritate cotidiana, emotie si violenta, tragic si comic. Nimic nu te pregateste, insa, in timpul piesei pentru finalul greu de digerat. Dupa atata ras pe seama trivialitatilor cotidiene si a micimii omenesti iti dau lacrimile, dar la final s-ar putea sa te trezesti uimit ca nu mai sunt lacrimi de ras." - Oana Dan, Evenimentul Zilei
SAMBATA, 25 septembrie, ora 19.00
ALICE – O PIESA NETERMINATA
Adaptare dupa piesa "Calatorii cu Alice" de Iosif Naghiu
Cu: SILVIA CODREANU
Scenariul si Regia: Petru IONESCU
Durata: 60 de minute
Pretul biletelor: 20 LEI
Alice in a messy-trouble-romanian-land
(adica Alice o da-n ma-sa de treabă romaneasca)
Parafraza romaneasca pe invers la povestea lui Lewis Carroll, piesa lui Iosif Naghiu Calatorii cu Alice - dupa care am conceput scenariul pentru spectacolul de fata numit Alice, o piesa neterminata - ataca (sic!) asa numita conditie de basm a actorului-artist si omului roman (basca ala de pretutindeni). Cum strabate acest univers numita Alice!? Cum ne descurcam noi cu totii (sau doar cei mai "sensibili") in acest messy-trouble-land, inclusiv cei loviti de-amoru’artei. Intre constatarea metaforica a Sir-ului din Stratford, ca : "lumea-i o scena si noi actorii ei"...si cea mioritica a monserului din Ploiesti care se limiteaza doar la: "ce lume, dom’le...ce lume!", se zbate universul fantastic de real (sau invers) al omului-artist sau nu, pe nume Alice ori cum i-o mai zice, care cica nu e in stare sa se adapteze la "standardele" de rahat ale lumii prin care nu calatorim ci orbecaim, lume in care se poate doar supravietui, nu vietui...de-ti vine sa ti-o iei in cap sau doar s-o scoti de-acolo, pe WCi.
(Petru Ionescu – regizor)
Plecand de la piesa "Calatorii cu Alice" a lui Iosif Naghiu, regizorul Petru Ionescu modeleaza scenariul si il adapteaza intersectand practic cele doua monologuri, pentru doua personaje, intr-o singura voce. Lucru destul de dificil, actoriceste vorbind. In piesa lui Naghiu, Alice, unul dintre personaje, este o femeie la inceput de drumuri si de experiente dure, violente, marcante, o femeie care rataceste prin lume si prin propriul destin. Cat se poate de real. O actrita, cel de-al doilea personaj, si ea încercata de poverile exterioare scenei, de subiectivisme si hazard, are de jucat rolul Alice. Faptul ca in spectacolul "Calatorii cu Alice", cele doua personaje se suprapun, usor, ca intr-un palimpsest, si sint interpretate de o singura actrita, mi se pare ca da o tensiune in plus, un accent dramatic substantial. Scenariul este mult mai subjugat teatrului, atmosferei lui. Visceralitatea interpretarii Silviei Codreanu, felul in care se infige in cuvint, dedublarea insasi - care da dinamica aparte si patologicului - au ca insotitor permanent un soi de vulnerabilitate absolut emotionanta. Tusanta. Este aceea a creatorului, a artistului pentru care sensul major al existentei este devotiunea patimasa fata de meserie. Din nimic, cu aceasta actrita atit de speciala, de solid asezata pe scena, in personaje si in ea insasi, din saci de plastic cu deseuri, dintr-un pat incert si o camera sordida, cu dusul improvizat dupa o perdea insalubra se naste un spectacol. Care atinge. Care te atinge. Care vorbeste despre fragilitatea acestei lumi si, in acelasi timp, despre fragilitatea actorului. De oriunde si de oricand.
(Marina Constantinescu - Romania Literara)
Programul casei de bilete:
Luni – Vineri: 11.00 – 18.30
Sambata – Duminica: 12.00 – 18.30 (cand sunt programate spectacole)
Bucuresti
Septembrie 2010