VINERI, 14 ianuarie, ora 19.00
DUMNEZEUL DE A DOUA ZI de Mimi Branescu
Cu: MIRELA OPRISOR SI VLAD ZAMFIRESCU
Regia: Claudiu GOGA
Scenografia: Stefan CARAGIU
Durata: 1 ora si 20 minute
O productie Teatrul Act sprijinita de Raiffeisen Art Proiect - o initiativa care isi propune sustinerea si promovarea unor proiecte de valoare ale culturii romanesti
Pretul biletelor: 30 LEI integral si 20 LEI redus
„Mimi Branescu povesteste aproape cehovian story-uri incredibile, captivante despre parintii nevazuti si copiii lor cenusii de reali. Bucataria Lui dintr-un mic apartament cu doua camere, etaj zece, cu masa de lemn cu sertar si musama, cu aragaz vechi si cartofi prajiti cu ketchup si drumul pe care merge Ea cu trollerul bleu ca cerul sunt cele doua lumi in care ei se misca, una iremediabil concreta, banala si deziluzionanta, dar în care fericirea, mica, este posibila, si alta misterioasa, cuprinsa de liniste. Vlad Zamfirescu, comic si dramatic deopotriva, intr-un personaj facut din multiple caractere, si Mirela Oprisor, pe o singura nuanta, retinuta (cumva determinata de personaj) se tin strans de roluri intr-un spectacol bine scris, inteligent gandit, foarte bine interpretat.
Dumnezeul de a doua zi este un spectacol anormal de normal pe scena romaneasca. Macar daca anormalitatea lui ar fi contagioasa!” - Oana Stoica, LiterNet
„Piesa lui Mimi Branescu este actuala, penduland între ganduri profunde si idei despre „nimicuri”, tristete si vulgaritate cotidiana, emotie si violenta, tragic si comic. Nimic nu te pregateste, insa, in timpul piesei pentru finalul greu de digerat. Dupa atata ras pe seama trivialitatilor cotidiene si a micimii omenesti iti dau lacrimile, dar la final s-ar putea sa te trezesti uimit ca nu mai sunt lacrimi de ras.” - Oana Dan, Evenimentul Zilei
SAMBATA, 15 ianuarie, ora 19.00
AMALIA RESPIRA ADANC de Alina Nelega Cadariu
Text castigator al premiului Autor European 2007 (Heidelberg)
Cu: CRISTINA CASIAN
actrita distinsa cu Premiul UNITER Debut 2008 pentru acest rol
Regia: Mariana CAMARASAN
Scenografia: Alexandra PENCIUC
Durata: 1 ora si 15 minute
O productie Teatrul ACT preluat de la Studioul de Teatru CASANDRA
Pretul biletelor: 25 LEI integral si 20 LEI redus
Pe langa regia (Mariana Camarasan) de o subtilitate greu de egalat, spectacolul Teatrului Act dezvaluie si o tanara actrita, Cristina Casian, a carei forta scenica, dublata de o nemaipomenita placere de a juca, construieste lumi si existente multiple, traversand intr-o ora si 15 minute intreaga istorie a comunismului, asa cum a fost el resimtit de omul obisnuit. Povestea unui destin dramatic, un copil provenind dintr-o familie instarita, care pierde totul odata cu venirea regimului comunist, istoria Amaliei este prezentata fara incrancenari, doar cu caldura si ironie amara. Cu fiecare varsta, incepand cu momentul in care se trezeste pionier, continuand cu frustrarile unui adolescent crescut in comunism, cand se bat cap in cap invataturile partidului cu propriile descoperiri si sfarsind in anii de dupa Revolutie, Cristina Casian, recompune intr-un decor redus la esential, (Alexandra Penciuc, studenta in anul III la sectia Scenografie a UNATC), o existenta cu suisurile si coborasurile ei. Transfigurarea actritei, aproape fizica, de la o scena la alta de la o varsta la alta, pe masura ce anii trec, trecerile de la acceptare la intelegere, de la revolta la furie si apoi la resemnare sunt punctate excelent si perfect asimilate de Cristina Casian. Nimic in plus, nimic in minus, fiecare gest dozat cu maturitate scenica, fiecare cuvant rostit in respect pentru adevarul trairii. " - Monica Andronescu, ZIUA
DUMINICA, 16 ianuarie, ora 19.00
9 GRADE LA PARIS
Un spectacol de teatru-film dupa o poveste adevarata
Cu: ALINA BERZUNTEANU
Regia si Scenariu: Peter KEREK
Scenografia: Cristi Niculescu
Costume si Machiaj: Teodora Mardare
Imagine: Florin Costache
Montaj: Alex Borundel
Sunet: Mihai Bogos
Durata: 56 de minute
Pretul biletelor: 20 LEI
SINOPSIS
Spectacolul creeaza portretul unei femei, intr-un moment crucial din viata ei: parasirea familiei. Este povestea ultimilor 56 de minute pe care aceasta le petrece la ea in casa, singura, inainte de plecare. N-are nicio remuscare, niciun sentiment de vina, singura ei grija este sa lase totul perfect in urma ei. Dar, pe masura ce incearca sa pregateasca plecarea „perfecta“, lucrurile se complica si ii scapa incetul cu incetul de sub control.
Veti putea urmari aceasta povestea simultan, din doua perspective diferite, cea a teatrului pe de o parte si cea a filmului pe de alta parte.
CONCEPT
Pentru a putea cuprinde universul acestei femei in momentul plecarii, spectacolul îmbina doua modalitati de exprimare diferite: cea cinematografica si cea teatrala.
Partea cinematografica va exprima felul în care femeia se auto priveste din afara, iar teatrul va scoate la suprafata lumea ei interioara.
Vom urmari felul în care cele doua modalitati de exprimare se întrepatrund, se contrazic, se atrag, se ridiculizeaza, altfel spus, suntem curiosi sa aflam cine ne exprima mai potrivit teatrul saul filmul? Mai departe dorim desigur sa aflam cat teatru suporta filmul si invers, cât film este dispus teatru sa suporte?
În orice caz, convingerea noastra este, ca numai acest mariaj, sau aceasta relatie de iubit si amanti dintre film si teatrul poate exprima „convietuirea“ simultana dintre lumea exterioara si cea interioara a personajului.
Fie ca am comis un adulter sau nu, aceasta „convietuire“ o ducem cu noi zi de zi, clipa de clipa, prin toate spatiile si momentele unei singure zile. Si e amuzanta, nu?
Programul casei de bilete:
Luni – Vineri: 11.00 – 18.30
Simbata – Duminica: 12.00 – 18.30 (cand sunt programate spectacole)