VINERI, 28 noiembrie, ora 19.00
CAPRA sau Cine e Sylvia? de Edward Albee
Cu: MARCEL IURES, EMILIA DOBRIN, CONSTANTIN DRAGANESCU, MARIUS DAMIAN
Regia: Alexandru DABIJA
Durata: 2 ore (cu pauza)
O productie Teatrul ACT si ArCuB
Pretul biletelor: 25 LEI integral, 15 LEI redus pentru elevi, studenti si pensionari
SPECTACOLUL NU ESTE RECOMANDAT PERSOANELOR SUB 16 ANI
„Poate cea mai datatoare de nelinişti lucrare a venerabilului dramaturg american Edward Albee, creatorul celebrei piese Cui i-e frica de Virginia Woolf?, Capra sau Cine e Sylvia? pune problema ipocriziei societatii in materie de sexualitate, ataca din toate partile institutia familiei in general si a familiei crestine in particular, denuntand morala si atitudinea moralizatoare. Toate acestea sunt prezentate, in modul cel mai subversiv cu putinta, sub forma unei comedii. Spectatorii rad si rad copios, pana ce, realizand ca nu e chiar rasul lor, incepe sa li se faca rusine. Si, intr-adevar, cum poti sa razi in hohote de drama unei femei care afla ca sotul ei, barbatul pe care-l iubise o viata intreaga, s-a indragostit la modul cel mai sincer cu putinta de o capra? Dincolo de amuzament se deschide un hau teribil. Haul lipsei de credinta, haul acelui daca nimeni nu ma judeca, pot face ce vreau. Vazand aceasta piesa nu poţi sa nu te intrebi pana unde poate merge omul cu exersarea liberului arbitru." (Gabriela Lupu, COTIDIANUL)
„Capra sau Cine e Sylvia? abordeaza un subiect profund nelinistitor, care insa nu se refera la bestialitate ci mai degraba este irational, explorand natura iubirii. Puternic si extraordinar, Domnul Albee inca mai lanseaza intrebari pe care nici un alt dramaturg important american nu indrazneste sa le puna.”(…) „…atat de antrenant şi infiorator de comic cat poate rabda scena unui teatru.” (The New-York Times)
„Fara indoiala una dintre cele mai intelepte si comice piese pe care Albee a scris-o vreodata.” (New-York Post)
SIMBATA, 29 noiembrie, ora 19.00
ORASUL de Evgheni Griskovet
Cu: VLAD ZAMFIRESCU, FLORIN ZAMFIRESCU, RALUCA RUSU, GHEORGHE IFRIM, CONSTANTIN DRAGANESCU
Regia: Cristi JUNCU
Durata: 2 ore
O productie Asociatia CATHARSIS si Teatrul ACT cu sprijinul ArCuB
Pretul biletelor: 15 RON integral, 10 RON redus pentru elevi, studenti si pensionari
Middle age crises! Daca n-ar exista, despre ce ar scrie revistele pentru femei? Cum rezolva americanii problema, o stim cu totii. Dar ce rezolvare i-au gasit... sa zicem rusii... te-ai gandit? O poveste despre un el care trece printr-o middle age crises a la russe, despre o ea – sotia – care nu stie cat de intelegatoare sa fie, despre un oras aglomerat si lectiile de viata primite de la tata, supravietuitor al fenomenului.
LUNI, 1 decembrie, ora 19.00
MARTI, 2 decembrie, ora 19.00
CREATORUL DE TEATRU de Thomas Bernhard
Cu: MARCEL IURES, VALERIA SECIU, CONSTANTIN DRAGANESCU, AFRODITA ANDRONE, VITALIE BANTAS
Regia: Alexandru Dabija
Durata: 2 ore si 10 minute
O productie Teatrul ACT
Pretul biletelor: 20 LEI integral, 15 LEI redus pentru elevi, studenti si pensionari
Creatorul de teatru este unul dintre cele mai longevive spectacole din istoria postdecembrista a teatrului romanesc, jucandu-se deja de 7 ani si avand la activ peste 250 de reprezentatii.
Creatorul de teatru este, in viziunea regizorului Alexandru Dabija „o meditatie comic-amara asupra vremurilor pe care le traim”. Marcel Iures, interpretandu-l pe actorul Bruscon (rol care i-a adus premiul UNITER 2002 pentru cel mai bun actor), compune, deopotriva , un portret, dar si un autoportret. In acest sens regizorul Alexandru Dabija marturisea la data premierei: "Nu cred ca exista un moment mai propice in arta romaneasca pentru a vorbi despre actor şi nu cred ca exista un actor mai potrivit pentru a vorbi despre NIMIC decat cel mai ajuns actor roman al momentului".
MIERCURI, 3 decembrie, ora 19.00
AMALIA RESPIRA ADANC de Alina Nelega Cadariu
Text castigator al premiului Autor European 2007 (Heidelberg)
Cu: CRISTINA CASIAN
actrita distinsa cu Premiul UNITER Debut 2008 pentru acest rol
Regia: Mariana CAMARASAN
Scenografia: Alexandra Penciuc
Durata: 1 ora si 15 minute
Pretul biletelor: 15 LEI integral, 10 LEI redus pentru elevi, studenti si pensionar
" Pe langa regia (Mariana Camarasan) de o subtilitate greu de egalat, spectacolul Teatrului Act dezvaluie si o tanara actrita, Cristina Casian, a carei forta scenica, dublata de o nemaipomenita placere de a juca, construieste lumi si existente multiple, traversand intr-o ora si 15 minute intreaga istorie a comunismului, asa cum a fost el resimtit de omul obisnuit. Povestea unui destin dramatic, un copil provenind dintr-o familie instarita, care pierde totul odata cu venirea regimului comunist, istoria Amaliei este prezentata fara incrancenari, doar cu caldura si ironie amara. Cu fiecare varsta, incepand cu momentul in care se trezeste pionier, continuand cu frustrarile unui adolescent crescut in comunism, cand se bat cap in cap invataturile partidului cu propriile descoperiri si sfarsind in anii de dupa Revolutie, Cristina Casian, recompune intr-un decor redus la esential, (Alexandra Penciuc, studenta in anul III la sectia Scenografie a UNATC), o existenta cu suisurile si coborasurile ei. Transfigurarea actritei, aproape fizica, de la o scena la alta de la o varsta la alta, pe masura ce anii trec, trecerile de la acceptare la intelegere, de la revolta la furie si apoi la resemnare sunt punctate excelent si perfect asimilate de Cristina Casian. Nimic in plus, nimic in minus, fiecare gest dozat cu maturitate scenica, fiecare cuvant rostit in respect pentru adevarul trairii. " - Monica Andronescu, ZIUA
VINERI, 5 decembrie, ora 19.00
THE SHAPE OF THINGS (forma lucrurilor) de Neil LaBute
Cu: MIHAELA SIRBU, VLAD ZAMFIRESCU, IRINA VELCESCU, ANDI VASLUIANU
Regia: Vlad Massaci
Durata: 2 ore si 10 minute
O productie Teatrul Fara Frontiere si Teatrul ACT
Pretul biletelor: 15 LEI integral si 10 LEI redus pentru elevi, studenti si pensionari
"Povestea este aceea a lui Pygmalion si a Galateei pe dos. In sensul ca femeia este aceea care il schimba-reinsufleteste pe barbat. E, daca vreti, mai degraba un alt My fair Lady. Atata doar că "obiectul", excelent interpretat de Vlad Zamfirescu, in ipostazele sale schimbatoare, nu cunoaste intentia maestrului (maestrei). Pe scurt, o tanara vizitatoare a unui muzeu este apostrofata timid de un supraveghetor cam grasut, cam conformist pentru ca depasise zona permisa. De aici idila, foarte moderna, fara tabuurile limbajului batranilor, cu o puternica inclinatie spre natural. Fireste, tonul este dat de tanara care se dovedeste a fi studenta la arte. Cei doi se intilnesc si formeaza un cuplu foarte modern, fata impunindu-si toate fanteziile, cum ar fi filmarea scenelor de sex dintre ei. Transformarea barbatului e totala, pina acolo incit isi scandalizeaza cei doi prieteni, o pereche mai provinciala, care constituie singura sa zestre in noua relatie. Nuantele manipularii sunt extrem de fin sugerate, comportamentul personajului central se schimba vazind cu ochii. Nici al "maestrei" nu ramine acelasi, incit putem observa si schimbarea acesteia, pina la finalul cu sustinerea licentei, care consta în chiar prezentarea schimbarii iubitului ei, o sculptura umana." (Nicolae Prelipceanu, ROMANIA LIBERA, 24 mai 2004)
DUMINICA, 7 decembrie, ora 19.00 THE MERCY SEAT / Ziua de Apoi de Neil LaBute Cu: MIHAELA SIRBU si CONSTANTIN DITA Regia: Vlad Massaci Scenografia: AndU Dumitrescu Durata: 2 ore (fara pauza) O productie Teatrul Fara Frontiere in colaborare cu Teatrul ACT si ArCuB Un proiect sustinut de American Cultural Center Bucharest |
Pretul biletelor : 15 lei integral si 10 lei redus pentru elevi, studenti si pensionari
The Mercy Seat / Ziua de Apoi este al treilea text al dramaturgului american Neil LaBute care se joaca la Teatrul ACT, dupa premierele cu: Bash. O trilogie contemporana (2003) si The Shape of things / Forma lucrurilor (2004).
„The Mercy Seat / Ziua de Apoi” este in mod esential o poveste de dragoste care beneficiaza de cateva momente de comedie cu adevarat savuroase. Captivantul dialog dintre Abby si Ben e construit in maniera specifica a controversatului dramaturg, cunoscut pentru abilitatea sa de a captura felul in care oamenii vorbesc, sintetizind pauzele stinjenitoare, propozitiile neterminate, explicatiile bine plasate si iesirile necontrolate.
"Neil LABute. Il stiti: tipul ala care te sacaie cu usurinta lui de a patrunde in cotloanele tale cele mai ascunse. Care cotrobaie prin tine si, la plecare, lasa totul vraiste. Ei bine, o mai face o data: o noua lectie deschisa de anatomie a relatiei in The Mercy Seat / Ziua de Apoi. Subiectii sunt Abby si Ben - Mihaela Sarbu si Constantin Dita. Iubirea poate fi o forma suprema de egoism" (Vlad Massaci)
Scrisa in 2002, piesa a fost unul dintre primele raspunsuri ale dramaturgiei americane la evenimentele din 11 Septembrie 2001 si este inspirat din fapte reale. Un barbat care lucra in una din cladirile World Trade Center supravietuieste pentru ca in dimineata atacurilor teroriste se afla in locuinta amantei sale. Spectacolul a avut premiera in Decembrie 2002, avandu-i in distributie pe Liev Schreiber si Sigourney Weaver.
Programul casei de bilete:
Luni – Vineri: 11.00 – 18.30
Simbata – Duminica: 12.00 – 18.30 (cind sunt programate spectacole)
Mai multe detalii despre spectacole, precum si despre rezervari de bilete si reduceri, gasiti pe www.teatrulact.ro.
Pentru informatii si rezervari sunati la 3 103 103 / 0723 103 103 sau scrieti la bilete@teatrulact.ro.