Potrivit sursei citate, standul grupează zece firme din domeniul producţiei şi distribuţiei de film şi audiovizual, care îşi prezintă oferta de export.
Obiectivul principal al participării cu pavilion naţional este de a face cunoscut potenţialul firmelor româneşti din domeniul filmului şi audiovizualului, în vederea promovării producţiei proprii şi a locaţiilor de film din România şi creşterea perfomanţelor de export într-un sector extrem de dinamic şi complex al comerţului internaţional.
Oamenii de afaceri români prezenţi la târg au avut încă din prima zi numeroase întâlniri de lucru, creându-se, astfel, premisele pentru creşterea exporturilor din acest domeniu şi pentru identificarea unor noi oportunităţi de atragere de investiţii în ţara noastră, se arată în documentul citat.
La jumătatea perioadei de desfăşurare, firmele participante s-au declarat mulţumite de acest eveniment care le-a permis realizarea de afaceri şi posibilităţi de contractare, însă o evaluare finală va avea loc la sfârşitul evenimentului.
"În contextul în care la festivalul de creaţie filmul românesc are mari şanse la o medalie prin Cristian Mungiu, extrem de apreciat de critică după vizionare, organizarea standului naţional vine să întregească brandul ascendent al acestui sector. S-a convenit deja la Cannes crearea unui brand al industriei de audiovizual: România - Film Industry, care să fie promovat mai intens la următoarele manifestări de profil", subliniază comunicatul.
Apreciat drept cel mai important eveniment din domeniul filmului din Europa, Festivalul de la Cannes şi târgul internaţional "Le marche du film" reunesc pe toţi cei care contribuie la realizarea producţiilor de film - actori, regizori, producători, scenarişti, distribuitori, ofertanţi de servicii etc.
În spaţiul expoziţional au expus cu stand naţional ţări de pe toate continentele: SUA, Canada, Egipt, India, Japonia, ţări membre ale UE, India, Coreea de Sud, Egipt, Maroc etc.
Standul naţional a fost organizat de Ministerul pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, în colaborare cu Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din România şi Centrul Naţional pentru Cinematografie. Organizarea standului a fost co-finanţată din Programul de Promovare a Exportului, administrat de MIMMCTPL.
Anul trecut, România nu a avut pavilion naţional propriu, ci unul comun cu Bulgaria, fără o participare susţinută la nivel de firme.