Seminarii adresate artistilor, artistilor tineri si aflati la debut, operatorilor culturali in domeniul artelor vizuale, dar si iubitorilor de arta in general si unui public mai putin specializat.
MORA Emerging – Sesiune de seminarii si conferinte la Sala Media a Teatrului National din Bucuresti -3,4,5,6 Iunie, orele 10:00-14:00.
Cine sunt principalii jucatori in piata de arta din Romania? Cum se stabileste cota unui artist? Este pretul unei lucrari acelasi cu cota de artist? Cum arata curatorul artist sau artistul curator? Care este diferenta dintre practicile curatoriale in capitalism si cele specifice politicilor de stanga? Local, global sau "glocal"? Ce este si cum se manifesta o bienala de arta contemporana? Cum se constituie un grup de artisti independent? Cum se continua? Care sunt provocarile, iluziile, dar si avantajele unui artist-manager?
La acestea si inca alte multe intrebari legate de prezentul artei in Romania si in lume, de artisti, curatori, manageri, colectionari si relatiile dintre ei se va raspunde in Sesiunea de Conferinte si Seminarii din cadrul programului MORA Emerging, care se desfasoara in perioada 3 - 6 Iunie, intre orele 10:00-14:00, in Sala Media a Teatrului National din Bucuresti.
Accesul se face prin intrarea dinspre Strada Batistei sau prin spatele cladirii TNB (corpul B). Intrarea este libera.
MORA Emerging este organizat de Asociatia din Pod in cadrul Centrului de Arta MORA, cu sprijinul: ArCub, Teatrul National I.L. Caragiale Bucuresti (Programul TNB - Parateatral – Arte Vizuale), Artmark, Radio Romania Cultural, modernism.ro, Revista 22, vernisaje.ro, BeWhere, orasulm.eu, Observatorul Cultural, I Love Bucharest.
Programul Seminariilor
3 iunie - Prezentul artei
Daria Ghiu (critic de arta si jurnalist cultural)
4 Iunie – Piata de arta din Romania
Floarea Codrea reprezentant al Casei de Licitatii Artmark, implicat in Institutul Artmark de Management al Artei si in casa de licitatii online de arta contemporana est-europeana, Lavacow (parte a grupului Artmark).
5 Iunie – Politici curatoriale in arta contemporana din estul European
Olivia Nitis (curator si critic de arta),
6 Iunie – Initiative de grup: Inceputuri, Experimente, Actiuni
Irina Abaza, Mara Patriche si Cristina Taras (artisti vizuali si manageri culturali) - Asociatia din Pod - Centrul de Arta MORA
Adresate artistilor tineri si aflati la debut, operatorilor culturali in domeniul artelor vizuale, dar si iubitorilor de arta in general si unui public mai putin specializat, seminariile si conferintele propuse de coordonatorii Centrului de Arta MORA reprezinta o oportunitate de educatie non-formala, de completare si aprofundare a informatiilor academice cu notiuni din viata practica de artist, notiuni si experiente legate de provocarile si contextul specific real.
Prima etapa in programul MORA Emerging, program anual al noului Centru de Arta MORA (More Opportunities for Romanian Artists), sesiunea de seminarii si conferinte va fi urmata, in perioada iulie-noiembrie, de un apel de concepte artistice, organizarea unui atelier de lucru – atelier deschis cu public si a unei expozitii de grup cu castigatorii apelului si creatorii din cadrul atelierului de lucru – expozitia CONCEPT.
Oferind oportunitati de educatie non-formala, oportunitati de creatie, expunere si promovare pentru artisti tineri si aflati la debut, programul este propus de grupul independent de artisti si manageri ai Asociatiei din Pod, initiatori si dezvoltatori ai programului I love Bucharest, program de arta publica si participativa (din 2005), coordonatori ai Galeriei MORA (din 2006), initiatori si coordonatori ai Centrului de Arta MORA (inaugurat in primavara acestui an).
Viziunea Centrului de Arta MORA ca spatiu de intalnire si dialog intre arta, cultura, educatie, comunitate, mediu si miza economica se bazeaza pe rolul esential al artei in dezvoltarea durabila, ca liant al celor trei piloni de baza: economic, social si mediu. Recunoastem si practicam, prin fiecare activitate a noastra, mijloacele privilegiate ale artei si puterea ei de informare, educatie (non-formala), transformare si castig in mediul nostru social si de afaceri.
Mai 2014