Este cazul modelului Freelander, care a fost promovat, in 2006, cu un discount de pana la 10%, dat fiind ca se pregatea lansarea noii generatii Freelander 2. "Este, poate, o ocazie unica pentru cei care isi doresc un model premium, la pret cu discount, sa-si achizitioneze masina la care a visat", explica PR-ul Grupului Tiriac Auto. De asemenea, in cazul in care succesul unei masini depaseste asteptarile, se continua producerea a doua generatii in paralel. Este cazul Skoda Octavia Tour si Skoda Octavia noua. Datorita cererii uriase din toata Europa inca se produc ambele masini. Pretul pentru Tour fata de Skoda noua este cu pana la 1500 - 2000 euro mai mic. Achizitionarea masinii "mature" aduce multe avantaje. Cele mai importante - pretul mai mic, echipare mai buna decat fusese prevazuta initial, deoarece costurile echipamentelor suplimentare vor fi fost deja amortizate. La aceste doua avantaje se mai adauga ca majoritatea importatorilor negociaza pachete de servicii financiare cu operatorii de leasing si credit pentru astfel de modele si fac oferte speciale avantajoase pentru clientii care cumpara flote, de exemplu. Scaderea preturilor pentru masinile ce ies din fabricatie este o practica frecventa, mai ales in randul modelelor populare. Asta fiindca fabrica producatoare face o oferta mai buna de pret pentru stocurile deja existente care trebuie lichidate cat mai urgent. Si, desigur, pretul acestor modele este invers proportional cu respectivul stoc sau chiar comanda pe care o face importatorul respectiv. Cu cat stocul este mai mare, cu atat pretul este mai mic. Scaderea pretului de achizitie lamodelulvechi este un lucru normal pe care il practica toti importatorii de autovehicule. Stocul de masini mai mare sau mai mic este motivul pentru care serecurge la acest lucru. "Scaderea pretului poate fi intre 2 si 5%", spune Delia Obeada, Marketing Executive PR
Hyundai Auto Romania. Un exemplu in acest sens este aparitia noului model Hyundai Accent, in februarie 2006. Incepand cu decembrie 2005 a fost demarata o campaniepentru modelul vechi, care a durat pana la sfarsitul lunii martie si s-a vandut cu cu 6.890 euro, in conditii de finantare avantajoasa. Este avantajoasa achizitionarea modelului vechi doar din prisma bugetului de care dispui, insa noul model pentru orice autovehicul aduce un plus de tehnologie, performanta si siguranta sporite", mai precizeaza Obeada.
Asadar, multi pot avea o masina noua, dar nu si un model nou. Oricum, pentru cei mai putin snobi, masina noua ajunsa la maturitate poate fi alegerea ideala pentru ca, la bani mai putini, obtii o masina noua, cu toate serviciile garantie si post garantie aferente. Singurul dezavantaj ramane acela ca respectivul model si-a incheiat ciclul de viata, adica este deja un model al generatiei precedente si de aici poate aparea o mai mare depreciere la revanzare.
Pe de alta parte, producatorul are tot interesul sa isi vanda marfa, constient ca un model deja batran nu mai este la fel de atractiv ca unul care debuteaza pe piata. Din acest motiv, asemeni unei doamne care nu mai e chiar la prima tinerete, masina iesita din fabricatie este mai impopotonata. In cazul de fata, e de bine!
SKODA OCTAVIA 1.4 80 CP - 11.011 euro
SKODA OCTAVIA TOUR 1.4 75 CP - 10.399 euro
SKODA OCTAVIA TOUR 1.4 75 CP - 10.399 euro
FIAT PUNTO CLASSICO 1,3 multijet 70 CP - 10.380 euro CIP
PEUGEOT 207, 1,6 Hdi 110 CP - 14.799 euro CIP
PEUGEOT 206, 1,6 Hdi 110 CP - 12.401 euro CIP adrian.dragan@gandul.info, adriana.margarit@gandul.info
Adrian DRAGAN, Adriana MARGARIT