Prin Mike Collett-White si Bob Tourtellotte, de la Reuters, aflam ca, A'in sondajul neoficial al criticilor de film de la Cannes, A4 luniA a luat, in medie, peste trei stele, un calificativ neobisnuit de mare, care il propulseaza in fata filmului ce a deschis festivalul, AMy Blueberry NightsA, si a povestii criminalului in serie din AZodiacAA'. Criticul Jay Weissberg, de la A'VarietyA", noteaza ca filmul lui Mungiu e A'perfect construit si genial interpretat, e o realizare impresionanta. Culorile sint in intregime nuantele stinse de ciment, surprinzind uritenia covirsitoare a vietii in blocul sovieticA". In acelasi ton cu Weissberg, Ray Bennett scrie in A'HollyWood ReporterA": A'Filmul este intunecat, posomorit si fara muzica, dar are un suspans teribil, iar camera statica a lui Mungiu vine sa restabileasca echilibrul dintre cruzimea banala si generozitatea simplaA". Thierry Jobin, de la cotidianul elvetian A'Le TempsA", se intreaba: A'Cine ar fi putut prezice ca, in fata dulcegariilor lui Wong Kar Wai (AMy Blueberry NightsA) si a tonului afectat al lui David Fincher (AZodiacA), un mic film romanesc ar fi putut sa dea o asemenea lectie de cinema, pe care Croazeta si juriul n-o vor putea uitaA".
Comparatia cu Wong Kar Wai se regaseste si in A'The New York TimesA", in articolul cunoscutului critic de film A.O. Scott: A'Fantezia americana a dlui Wong a fost urmata de privirea dura si realista a lui Cristian Mungiu in A4 luni, 3 saptamini si 2 zileA. Din 2005, cind publicul de la Cannes raminea uluit de Cristi Puiu si de al sau AMoartea domnului LazarescuA, Cannes a prezentat citeva filme romanesti admirabile, care dovedesc cum anumiti regizori din acea tara, cu ajutorul unor remarcabile talente actoricesti, pot confrunta dificultatile prezentului si brutalitatile trecutuluiA".Cristiana Visan