Timp de 42 de zile centrul Sibiului a fost animat de zeci de mii de sibieni si turisti veniti sa vada deja renumitul Targ de Craciun din Sibiu. Programul cultural personalizat dupa specificul orasului, diversificarea ofertei de produse prezentate in cadrul evenimentului, o pozitionare mult mai aerisita a casutelor care a scos si mai mult în evidenta iluminatul festiv al centrului istoric si decorul Pietei Mari, au facut ca aceasta a saptea editie a evenimentului sa fie cea mai apreciata de pana acum.
La doar cateva zile de la demontarea casutelor din centrul Sibiului, organizatorii anunta deja inceperea inscrierilor pentru cea de-a opta editie a evenimentului care va avea loc in perioada 21 noiembrie – 26 decembrie 2014. Inscrierile se fac in perioada 01 – 31 mai 2014, in baza unui formular publicat pe site-ul evenimentului, www.targuldecraciun.ro. Ca in fiecare an, selectia va tine cont de calitatea produselor expuse, de originalitatea lor si va urmari sa mentina un raport cat mai echilibrat între categoriile de produse.
Weekenduri stralucite la final de 2013
Programul cultural al Targului de Craciun din Sibiu a fost organizat sub tema "Colors of Christmas". Fiecarui weekend i-a fost atribuita o culoare reprezentativa pentru aceasta sarbatoare minunata. Primul weekend a fost "auriu", a urmat apoi cel "rosu", "albastru" si "verde". Ultimul weekend, cel mai stralucitor dintre ele, a fost cel "argintiu".
Rand pe rand, pe scena din Piata Mare au urcat Monica Anghel, alaturi de formatia lui Andrei Tudor si de orchestra simfonica din Sibiu condusa de dirijorul Ionel Tudor, Paula Seling, grupul vocal "Acapella", fostul component al trupei Boney M, Brad Vee Johnson, ansambluri folclorice din toata tara, Camelia Cosma Stoita, Traian Stoita, Ioana Brad, Ducu Bertzi, orchestra Formuzica, sibienii de la Guilty Lemon, Electric Band, Joy Band si Corul Caedonia.
Ateliere pentru copii
În prima saptamana a editiei 2013 a Targului de Craciun, 856 de copii si-au facut ucenicia la “Atelierul lui Mos Craciun” sub îndrumarea maestrilor brutari de la Panalim. A urmat apoi seria decoratorilor de turta dulce de la Boromir. 877 de copii au împodobit braduleti cu bomboane, glazura colorata si multa imaginatie. În a treia saptamana 767 de copii au decorat figurine din ceramica iar în ultima saptamana alti 778 au fabricat lumanari colorate. În total, 3278 de copii au luat parte la aceste ateliere educative.
City break de Craciun
Cei care au ales sa-si petreaca Sarbatorile departe de casa, au putut opta pentru o oferta de tip „city break” care a inclus cazare pentru doua nopti, ghidaj in centrul istoric al Sibiului, un voucher de intrare la patinoarul din incinta Targului de Craciun si un cadou surpriza. De oferta pregatita de hotelul Ibis din Sibiu au profitat peste 200 de turisti din Romania si din strainatate.
60 de comercianti din toata tara
Ca în fiecare an, oferta a fost variata: sucuri naturale din fructe de inalta calitate, cultivate, culese si prelucrate cu mare grija, torturi si prajituri de casa, icoane si tablouri pictate pe lemn, sticla sau piatra si globuri din sticla, lumanari de cea mai buna calitate, baloane de toate culorile intr-o multitudine de forme, articole textile si din piele, decoratiuni pentru brad, bijuterii, cutiute muzicale, globuri, hainute brodate, decoratiuni si accesorii lucrate manual, accesorii de uz casnic, ceaiuri, specialitati germane la gratar, specialitati culinare austriece si multe altele.
Targul de Craciun din Sibiu este un proiect cultural initiat de Fundatia Au-Ro Austria Pro Romania si Biroul Atasatului Social al Ambasadei Austriei, în parteneriat cu municipalitatea sibiana. Deschis pentru prima data în anul 2007, anul Sibiului in calitate de Capitala Culturala Europeana, Targul de Craciun a ajuns cunoscut la nivelul intregii tari pentru amploarea si traditia creata. Evenimentul este organizat de Fundatia AU-RO Austria Pro Romania in parteneriat cu A1 Events. Este o actiune cofinantata de Consiliul Local Sibiu prin Primaria si Casa de Cultura a Municipiului Sibiu.
Ianuarie 2014