Poarta vesminte si accesorii scumpe, pe cap nu putea lipsi cornul ducal de ceremonie, iar pe piept se pot vedea nasturii mari, dupa moda vremii, ce par mai curand un sirag de matanii bizare sau de podoabe. Interesanta este insa expresia faciala, destinsa, relaxata, lipsita de morga si crisparea pe care ar fi presupus-o imortalizarea unui conducator atat de important. Dogele pare ca isi retine un zambet, si paradoxal la prima vedere nu este pictat din profil, cum ar fi presupus cutuma si cum l-am fi regasit pe o eventuala medalie, ci mai liber, semi-frontal, ca si cand Bellini ar fi fost mai mult decat un simplu pictor, ar fi fost un amic, o companie placuta in prezenta caruia si Dogele este senin, calm, bucuros.
Detaliile vestimentare - fascinante nu doar pentru privitor dar mai ales pentru cei pasionati de moda vremii si de istoricii interesati de lumea venetiana de atunci - palesc insa in fata figurii Dogelui, idealizata fara a deveni artificiala, cu o carnatie care uluieste si astazi prin finete si cromatica, impresia de ansamblu ramanand cea de noblete naturala, fireasca, putere cucerita prin propria natura si nu prin aranjamente de culise, in viziunea lui Belllini conducatorul este cel care merita sa conduca destinele Venetiei. Asa cum avea sa o faca pret de doua decenii. Si poate ca cei mai superstitiosi care cunosteau lucrarea vor fi vazute in eleganta si frumusetea acestui portret un semn de bun augur.