Gazduita in curtea interioara a scolii Genarale 'Liviu Rebreanu' din Beclean, cea de-a sasea editie a manifestarii 'Bunavestire Art' a fost dedicata in intregime expozitiei de pictura in ulei pe panza a lui Ovidiu Marian. Evenimentul petrecut joi dupa-amiaza a fost organizat sub auspiciile Uniunii Scriitorilor din Romania, de Clubul Saeculum si Parohia Ortodoxa numarul 1 din Beclean, Centrul Judetean pentru Cultura Bistrita-Nasaud, Uniunea Artistilor Plastici Bistrita si Scoala Generala 'Liviu Rebreanu' Beclean.
Sub titlul 'Revers', expozitia de pictura/print a lui Ovidiu Marian s-a dovedit a fi un bun prilej de a marca sabatoarea religioasa a Bunei Vestiri, aceasta pentru ca actul artistic sta sub pecetea sacrului, iar talentul creatorului reprezinta un dar divin, nemaivorbind ca din continutul lucrarilor reies cateva simboluri divine, desigur, stilizate, precum pestele sau porumbelul. Manifestarea culturala 'Bunavestire Art' a fost initiata de scriitorul Aurel Podaru, in urma cu sase ani, iar in curtea interioara a scolii Generale 'Liviu Rebreanu' Beclean au expus de-a lungul timpului artisti plastici bistriteni notorii.
In prezenta a numerosi oameni de cultura din judetul nostru, evenimentul de joi a fost deschis de profesorul Ioan Radu Zagreanu, dupa care Aurel Podaru a facut o prezentare a lucrarilor lui Ovidiu Marian, cu trecerea in revista a semnificatiilor si interpretarea simbolurilor unei picturi abstracte sau nonfigurative, 'care nu reflecta realitatea vizibila, ci reda o reprezentare interioara', a unei imagini plastice din care sunt 'indepartate elementele lumii vizibile' pentru a lasa locul unui 'sistem de semne, linii, pete, volume ce exprima, in forma pura, actiunea de rationalitate si sensibilitate umana'.
In 2006, expozitia personala 'Revers' a fost prezentata la galeriile UAP Bistrita. Ovidiu Marian are lucrari in colectii particulare din Italia, Germania, Spania si Romania. O pictura ce aminteste de arta abstracta italiana incepand cu deceniul al doilea al secolului trecut si care are afinitati cu perioada cubista si arta lui Picasso, un limbaj plastic axat pe functia simbolica a culorilor si pe forta de impact a semnului ce poarta incarcatura miscarii, un discurs plastic concentrat si esentializat ce are forta si fluiditate, imagini care sugereaza mai mult stari si tensiuni reflexive decat forme recognoscibile, o realitate invocata si nu reflectata.
O arhitectura secreta a unui univers interior remarcabil printr-o organicitate misterioasa a gandului, a emotiilor, a trairilor si a visului si nu prin anatomia severa a formelor, ganduri si sentimente desenate, armonia aproape muzicala a imaginilor, juxtapunerea de stari si sugestii interogative, rafinata alternanta de ritmuri, eleganta si naturaletea, cromatismul puternic, dar si bine temperat, disciplina estetica intr-un domeniu aparent supus celor mai dezordonate impulsuri - iata doar o parte dintre sensurile date de Aurel Podaru lucrarilor expuse de Ovidiu Marian sub titlul 'Revers', in timp ce profesorul Andrei Moldovan a vazut in picturile expuse o apropiere de arta vitraliilor.