Imaginea de capitala culturala europeana a Sibiului este in aceste zile sifonata de o campanie de promovare paralela cu cea oficiala, care a dus la demisia secretarului Asociatiei Sibiu 2007, Marius Constantin.
Acesta si-a depus ieri demisia si din functia de director de comunicare, functie pe care o detinea in Primaria Sibiu. Astfel, primarul Klaus Johannis a ramas brusc fara un om de baza in administratie, dupa o colaborare de peste sase ani.
Demisie cu cantec
Marul discordiei ce pare sa fi dus la ruptura dintre Marius Constantin si primarul Klaus Johannis este promovarea programului „Sibiu –Capitala Culturala Europeana 2007”.
Mai exact, e vorba de un nou concept vizual de promovare a capitalei culturale europene, cu sloganul „Real. Sibiu tanar din 1191”, realizat de o firma despre care, aparent, nimeni nu stie nimic.
Noul concept a aparut in paralel cel oficial, de care s-a ocupat firma Gav Scholz&Friends. Cu aceasta firma, Asociatia Sibiu 2007 si Ministerul Culturii si Cultelor au incheiat un parteneriat pana la finele anului.
Conform unor surse, demisia lui Marius Constantin a venit dupa o cearta aprinsa cu Klaus Johannis, petrecuta vinerea trecuta. Constantin nu a dat ieri detalii despre motivele demisiilor, ci s-a limitat ieri la o declaratie formala.
„Nu exista niciun comentariu din partea mea. Am demisionat si atata tot. Deocamdata, nu mai am altceva de declarat sau de comentat vizavi de acest subiect”, a spus Constantin. Primarul Klaus Johannis a confirmat si el ruptura dintre el si colaboratorul sau apropiat.
„Este foarte adevarat ca domnul Marius Constantin a demisionat din functia de director al directiei de comunicare din cadrul primariei Sibiu si din cea de secretar al Asociatiei Sibiu 2007. Am acceptat aceasta demisie si am numit interimar pe functia din cadrul primariei Sibiu pe Mirela Gligore, din cadrul Biroului de Presa”, a declarat primarul sibian.
Autosesizare
Gav Scholz&Friends s-a autosesizat si a cerut lamuriri ministerului si Asociatiei Sibiu 2007. „Firma GavScholz&Friend are contract pana la 31 decembrie 2007.
Noi nu suntem actorii acestui conflict, dar suntem, afectati de el. S-a facut o greseala care trebuie reparata. Singura varianta oficiala de identitate a programului Sibiu – Capitala Culturala Europeana este cea detinuta si promovata de noi.
Cea aparuta in paralel si care se foloseste de elementele de identificare care ne apartin este o greseala”, spune Irina Patru, account asistant la Free Comunication, firma ce se ocupa cu relatia cu presa pentru Gav Scholz&Friends. Firma bucuresteana spune ca, daca problema nu se va rezolva, va depune plangere in justitie.
„S-a incercat o rezolvare pe cale amiabila a acestei probleme. Daca lucrurile nu se rezolva, Gav Scholz&Friends se gandeste si la calea unei actiuni in justitie, dar asta dupa ce se vor epuiza toate mijloacele prealabile de rezolvare a problemei”, a mai explicat Irina Patru.
REGRETABIL
Greseala asumata
Cele trei parti, Asociatia Sibiu 2007, reprezentatii Ministerului Culturii sI Cultelor si cei de la Gav Scholz&Friends au purtat zilele trecute o runda de discutii si greseala a fost asumata de sibieni.
Asociatia Sibiu 2007 a recunoscut greseala, dar s-a ferit sa furnizeze detalii despre firma cu care a incheiat un parteneriat pentru afisarea panourilor cu sloganul „Real. Sibiu tanar din 1191”.
„A fost o neintelegere regretabila. Este vorba de un vizual care se dorea sa vina ca sustinere a celui derulat de Gav Scholz&Friends. Mai multe detalii legate de acest lucru nu va putem oferi, deocamdata. Poate pe viitor intr-o declaratie de presa”, a explicat Oana Ionita, purtatoare de cuvant a Asociatiei Sibiu 2007.