Se stie ca paparazzi sunt acei fotografi freelancer care urmaresc celebritatile pentru a le surprinde in fel si fel de ipostaze din viata particulara pentru ca apoi sa vanda pe bani frumosi revistelor mondene si de scandal pozele obtinute.
Cu toate acestea, chiar daca semnificatia cuvantului paparazzi este in general stiuta, se cunoaste mai putin provenienta sa, anume de la Paparazzo.
Paparazzo in filmul La Dolce Vita (1960) este numele unui personaj dintr-un rol secundar care se ocupa cu fotografierea starurilor pentru a-si castiga existenta din pozele vandute catre revistele mondene. In film Paparazzo era bun prieten cu cinicul jurnalist Marcello Rubini (interpretat de Marcello Mastroiani). Intr-un punct al actiunii, Marcello cunoaste o actrita care joaca in filme exotice si ajunge in cele din urma alaturi de aceasta in apele fantanii Trevi din Roma. Imaginea creata de regizorul Fellini este una geniala si o transforma pe actrita Anita Ekberg intr-o zeita.
Viata lui Marcello este prezentata in ecranizare ca fiind una petrecuta in mare parte in cluburi de noapte, alaturi de persoane ce duc o viata decadenta. Scenele din filmul La Dolce Vita sunt la fel de relevante in prezent cum erau si in 1960 la lansarea filmului.
Astazi televiziuni, site-uri, prezinta alaturi de reviste glossy o lume cu personaje aflate pe scena showbiz-ului din intreaga lume. Oameni instariti, personaje celebre, evenimente si intamplari care au prea putin legatura cu viata celor multi, capteaza atentia zilnic indeplinind dorinta mediei, anume cea de a realiza cote ridicate de audienta.
Am putea adauga insa ca totul este relativ, asa cum un tanar actor i-ar fi spus si marelui fizician Einstein, aflat cu un anumit prilej printre staruri ale marelui ecran si oarecum fascinat de acea lume stralucitoare. Greu de crezut totusi ca Einstein ar fi fost impresionat de o poleiala si adus la realitate de un tanar actor, se spune ca fizicianul i-ar fi raspuns tanarului actor : am si eu o mica teorie pe tema asta.