O distributie echilibrata, cu solisti binecunoscuti si apreciati precum Carmen Gurban (de la Cluj), Kamen Chanev (din Bulgaria), Lucia Papa, Camil Mara, Alexandru Moisiuc, Octavian Vlaicu sau Nicoleta Colceiar, a evoluat alaturi de cor (pregatit de Laura Mare), balet si orchestra sub bagheta dirijorului italian David Crescenzi, un oaspete familiar publicului nostru, construind cu rigoare un edificiu sonor adesea impresionant, entuziast aplaudat de un public numeros, dar si de artisti care, de-a lungul deceniilor, au conferit stralucire serilor lirice sau de balet derulate in stagiunile curente la Opera din Timisoara. Iar dupa "Triumfal", pe scena au urcat directorul Operei, Corneliu Murgu, si directorul Staatsoper Viena, timisoreanul Ioan Holender, acesta evocand anii in care a descoperit mirajul operei ca spectator sau chiar ca... figurant, revenind apoi, in anii '60, ca invitat din Austria, in ipostaza de solist pe acea "scandura" inegalabila, pastrand si acum in suflet amintiri dragi legate de teatrul unde a invatat mai tot repertoriul international. Din pacate, a fost nevoit saa sublinieze si faptul ca, in afara de primarul Gheorghe Ciuhandu, in sala nu s-a mai aflat nici un reprezentant al oficialilor care ar fi fost firesc sa onoreze evenimentul aniversar.
La fel de surprinzatoare este si indiferenta celor ce conduc teatrele lirice din tara, care nu au trimis nici macar o "felicitare"... Pe de alta parte, se poate spune ca efortul si implicarea totala a lui Corneliu Murgu in tot ce "misca" in Opera, in conceptia festivalului, in realizarea fiecarui spectacol, a fost platita din greu, la propriu, pentru ca dupa cuvintele adresate ansamblului, artistilor de altadata si oaspetilor de vaza, Corneliu Murgu a lesinat in culise, fiind dus de urgenta la spital, aparand insa a doua zi la repetitii, spre stupoarea tuturor, aplaudat de toti cei fericiti sa-l revada dupa spaima din seara precedenta.
Se pregatea premiera cu opera "Boema" (foto dreapta) de Puccini care, in 30 aprilie, intr-o montare clasica dar cu elemente inedite semnata de italianul Mario de Carlo, cu decoruri evocatoare si superbe costume de epoca, a beneficiat din nou de o interpretare indelung ovationata, acelasi David Crescenzi colaborand cu Celia Costea (stabilita la Atena), Giancarlo Monsalve si Domenico Balzani (sositi, la randul lor, din Peninsula), dar si cu Narcisa Brumar, soprana care, dupa succesul deosebit in rolul Musetta, va aborda, in 11 mai, personajul Mimi - o provocare extrem de ofertanta atat pentru tanara solista, cat si pentru public; solisti de baza ai teatrului precum Cristian Rudic, din nou Octavian Vlaicu, Marius Iuliu Mare, Sabin Placinta, Marius Gosa, regasindu-se in acest spectacol "de echipa" bine sudat, cu artisti tineri si frumosi, cu glasuri pe masura, cu un un cor si o orchestra care au sunat la fel de curat si nuantat, rezolvand cu discretie (si) decalajele aparute in actul II. O reusita apreciata deopotriva de publicul extrem de numeros si de invitatii care, in zilele viitoare, vor deveni protagonistii unor reprezentatii la fel de interesante - pentru ca, pana in 30 mai, la Timisoara va fi o sarbatoare a muzicii, al carei "erou principal" va fi Opera Nationala.