Gala de Opera de la Sibiu s-a incheiat duminica seara cu cel mai important si mai insolit spectacol de opera al anului cultural. Artistii Operei de Stat din Viena, vedetele galei, nu au putut ateriza la Sibiu, din cauza ninsorii, astfel ca au ajuns la Timisoara, de unde au fost preluati de un autocar. Aventura cu masina politiei in fata, cu niste depasiri ca in filme, a avut farmecul ei. Am ajuns morti de oboseala si lihniti de foame, dar teferi la Sibiu, a declarat Ioan Holender, directorul Operei de Stat din Viena.
Dupa o calatorie de cinci ore cu autocarul si o aminare de doua ore a spectacolului, artistii nu au mai avut timp de repetitii sau sa se schimbe. Au cintat toti in haine de strada, in hainele in care au fost de la ora opt dimineata de cind au plecat de la Viena spre Sibiu, a spus Ioan Holender. Nu ni s-a mai intimplat niciodata asa ceva. Cred ca a fost o performanta unica pentru noi, o performanta care cu siguranta nu se va mai repeta, a mai adaugat directorul dupa spectacolul incheiat abia dupa miezul noptii.
Lipsa costumelor nu a nemultumit publicul, care s-a aratat intelegator si a apreciat vocile solistilor, in Nunta lui Figaro, de W. A. Mozart. M-a impresionat in primul rind omogenitatea vocilor, pentru ca este un lucru destul de rar. Imi plac si «costumele», care nu afecteaza cu absolut nimic calitatea acestui spectacol, a fost parerea directorului Filarmonicii de Stat din Sibiu, Ioan Bojin.
Directorul Operei din Viena s-a declarat nemultumit atit de conditii, cit si de organizare. Ioan Holender a fost informat ca o treime dintre locurile Casei de Cultura a Sindicatelor au fost rezervate, astfel ca un numar mare de iubitori ai operei nu si-au putut trai visul de a asculta vocile Vienei la Sibiu. Regret doar ca am venit, daca e adevarat ca o mare parte din bilete, peste 300, s-au dat la ministere si la niste oficialitati din Sibiu, si nu la iubitorii de muzica si la melomanii din acest oras. In aceste conditii, rostul participarii orchestrei din Viena aici a fost zadarnic. Nu cred ca era cazul sa se dea locuri gratuite, ci ele trebuiau vindute oamenilor care voiau sa cumpere bilete, a declarat Holender la finalul spectacolului.