Adaptare a nuvelei omonime a lui Mircea Eliade, scenariul filmului este scris, produs si regizat de Francis Ford Coppola, marcand intoarcerea sa la realizarea propriilor productii cinematografice. Coppola s-a gandit sa faca "Tinerete fara tinerete" ca si cand ar fi din nou la inceputurile carierei, cu un buget mic si o echipa tanara care a lucrat cot la cot cu el, 14-15 ore pe zi, timp de sase luni. "Echipa a fost foarte tanara si entuziasta, dornica sa se adapteze la singura modalitate posibila pentru a turna acest film", a precizat regizorul.INTOARCEREA. "Am fost incantat sa descopar in nuvela lui Eliade conceptele-cheie pe care vreau sa le inteleg mai bine: timpul, constiinta si fundamentul fantastic al realitatii. Pentru mine acest film inseamna de fapt o intoarcere la idealurile cinematografice pe care le aveam pe cand eram student", marturiseste Coppola.POVESTEA.
Acesta este primul film al lui Coppola din ultimii zece ani. Potrivit New York Times, actiunea filmului este un amestec de genuri. Initial, povestea profesorului Dominic Matei (interpretat de Tim Roth), care incepe la Bucuresti in 1938, se aseamana unui thriller de spionaj din perioada celui de-al doilea razboi mondial. Dar intriga politica se risipeste o data ce Matei se indragosteste de o tanara care pare capabila sa calatoreasca inapoi in timp, iar filmul devine o combinatie curioasa de film de dragoste, mister si speculatie filozofica.
Straniu, mistic, fantastic si rocambolesc, filmul este fascinant, potrivit AFP. "Filmul este o adevarata fabula. Nu voiam sa fac un film inaccesibil, trebuie sa-l vedeti de doua ori. La a doua vizionare veti vedea mai multe lucruri", a spus Francis Ford Coppola. "Trebuie sa fii constient ca, atunci cand faci ceva neobisnuit, cand te aventurezi pe un nou teritoriu, trebuie sa oferi oamenilor timp pentru a se familiariza, pentru a digera lucrurile, pentru a deveni interesati de acestea", a subliniat el. Filmul va avea premiera mondiala sambata, in cadrul Festivalului de Film de la Roma, urmand sa intre in cinematografe in prima parte a anului 2008.Filmele care ilumineazaRevenind pe marile ecrane dupa un deceniu de absenta "Omul care aduce ploaia" (1997) Coppola a explicat ca si-a dorit mult sa se dedice scrisului, dar si "sa-si gaseasca locul in industria cinematografiei". Foarte multi regizori "doresc sa faca mereu si mereu acelasi film, mereu remake-uri ale unor vechi filme. Cred ca fiecare remake este o pierdere de energie. Este mult mai bine sa faci filme care sa ilumineze viata!", a exclamat regizorul trilogiei "Nasul" si al lungmetrajului "Apocalipsul acum".